Szergej Kuprijanov, az orosz állami energetikai óriáscég szóvivője egy orosz televíziós csatornán csütörtökön azt is elmondta, hogy a két vezeték hossza naponta 4 kilométerrel nő.
Oroszország és Törökország tavaly októberben kötötte meg a kormányközi megállapodást az ukrán tranzit elkerülését célzó Török Áramlat megépítéséről. A gázvezetéknek két szárazföldi és egy 910 kilométer hosszú tengeri szakasza lesz, ez utóbbi megépítését a Gazprom finanszírozza.
A két szárazföldi vezeték egyike kizárólag Törökországot látja majd el földgázzal. Ennek a kapacitása évi 15,75 milliárd köbméter, és 100 százalékban a Botas török állami kőolaj- és gázvállalat tulajdona lesz. A másik szárazföldi vezeték Törökországon át Európába szállítja az orosz földgázt. Ez a 180 kilométer hosszú szakasz 50-50 százalékban kerül a Gazprom és a Botas tulajdonába, a vezeték kapacitása szintén évi 15,75 milliárd köbméter.
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter október 17-én a magyar-szerb gazdasági vegyes bizottság szabadkai ülése után a témához kapcsolódóan egyebek között elmondta, hogy Szerbia és Magyarország is aláírta már az orosz Gazprommal a gázszállítási folyosó létrehozásához szükséges együttműködési megállapodást. A megállapodás nyomán a miniszter szerint jó esély van arra, hogy 2019 végére létrejön a gázszállítási folyosó és ez mindkét ország energiabiztonságának javításához nagymértékben járul majd hozzá.
Ez a gázfolyosó a Török Áramlat gázvezetéken keresztül az Oroszországból Törökországba érkező gázt Bulgárián és Szerbián át juttatja el Magyarországra, és 2019 végére egy 6 milliárd köbméter gáz fogadására alkalmas infrastruktúra is létrejön Magyarország és Szerbia határán.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.