BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Strabag fejezheti be az M6-os sztrádát

Győztest hirdettek a Bóly–Ivándárda közötti autópálya-szakasz építésére. A beruházás révén teljessé válik a magyar–horvát határig vezető M6-os autópálya építése. A horvát oldalon már dolgoznak az Eszék–Pélmonostor-szakaszon.

Mintegy nettó 90,5 milliárd forintos ajánlattal nyerte el a Strabag Építő Kft. az M6-os autópálya Bóly és Ivándárda közötti befejező szakaszának építését az elektronikus közbeszerzési rendszerben olvasható dokumentum szerint. Az ajánlatkérő a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., februári nyílt uniós közbeszerzési felhívására csak érvényes ajánlatok érkeztek, a Strabagé mellett a Swietelsky Magyarország Kft.-é, az EuroAszfalt Kft.-é és a Dömper Kft.-é.

Az értékelés indoklása szerint a Strabag adta be a legjobb ár-érték arányú pályázatot, amely megfelel a felhívásban foglalt alkalmassági követelményeknek, és nincs kizáró ok sem.

A Strabag 1000 pontot kapott, a Swietelsky 990-et, az EuroAszfalt 973-at, a Dömper pedig 928-at.

A versenyben alulmaradt három pályázó mindegyike drágábban építette volna meg az útszakaszt, még a második helyen végző Swietelsky is szűk másfél milliárddal.

Bár az ajánlatok elbírálásáról szóló összegzésben a nyertesnél csak a Strabag neve szerepelt, egy későbbi bekezdésből kiderül, hogy az ajánlattételi határidő lejártakor, azaz 2020. június 30-án a Duna Aszfalttal konzorciumban pályázott.

Így nyertes ajánlattevőként a Strabag és a Duna Aszfalt Út- és Mélyépítő közös ajánlattevők által létrehozott konzorcium hirdethető ki, valamint az eljárás eredményként kötendő szerződés is a Strabag és a Duna Aszfalt Út- és Mélyépítő közös ajánlattevőkkel köthető meg

– olvasható. A szerződéskötési moratórium november 1-ig tart, addig lehet jogorvoslati kérelemmel élni a döntés kapcsán.

Fotó: Laufer László / Dunántúli Napló

A Bóly és Ivándárda közötti sztrádarész 20 kilométer hosszú – a 192 + 200 és a 212 + 139 kilométerszelvények között zajlik –, és 130 kilométer per órás sebességgel lehet majd haladni rajta. Mellette meg kell építeni három külön szintű forgalmi csomópontot, egy komplex pihenőhelyet és 16 hídműtárgyat. Az utóbbiak egyike egy vasútvonalon átívelő, szabad nyílású 67 méteres híd. Ivándárdánál a pálya két oldalán komplex ellenőrző hely is lesz hídmérlegekkel, tengelyterhelés-mérővel és tengelysúlymérő épülettel.

A projekt, amely az M6-os autó­pályának a horvát határig való meghosszabbítását foglalja magában, ezzel be is fejeződik.

A fejlesztés súlyát mutatja, hogy a kormány már évekkel ezelőtt nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségűvé nyilvánította a kivitelezéssel összefüggő közigazgatási hatósági ügyeket. A beruházás révén a becslések szerint jóval gyorsabban lehet majd elérni a horvát tengerpart déli szakaszát: Budapestről akár másfél órával és 150 kilométerrel is rövidebb lesz az ide vezető út, mint a bevett Letenye–Zágráb útirányon haladva. Ehhez persze meg kell épülnie az északhorvát oldalon az Eszék és Pélmonostor közötti 17,5 kilométeres autópályának is.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.