BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Erős a magyar bor a holland piacon

A nyitónap, hétfő után az egyik leglátogatottabb standnak bizonyult Amszterdamban a WINE PROFESSIONAL borkiállításon az ITD Hungary és a Magyar Bormarketing Kht. által szervezett magyar borbemutató. A január 12-14. között megrendezésre kerülő kiállításon harminc csúcsminőségű magyar borral találkozhatnak a főként holland, belga és luxemburgi kereskedők és éttermek szakértői.
 
A bemutatott harminc magyar bort Jan van Lissum, a Wine & Food Association vezetője választotta ki 100 megküldött mintából. „Javarészt a tokaji, a balatoni és a szekszárdi régióból került ki a holland piac számára leginkább érdekes 19 fehér és 11 vörösbor. Ezek közül a holland szakértő a száraz fehérboroknak jósolja a legnagyobb jövőt” – mondta el a Wine Professional kapcsán Kerekes György, az ITD Hungary borágazatért is felelős vezetője.
Az ITD Hungary és a Bormarketing Kht. közösen szervezett programjainak köszönhetően az elmúlt két évben a holland piac felfigyelt a magyar borokra, elismerik a borok minőségét és ez az érdeklődés ma már a magyar borokat importáló cégek számában és a kivitel mennyiségében is megmutatkozik: már van kizárólag magyar borok importjára szakosodott holland cég, a kivitel pedig 25 százalékkal nőtt az elmúlt években. „A folyamatban lévő tárgyalások is ígéretesek, hiszen az egyik legnagyobb holland szupermarketlánc is jelezte érdeklődését“ – hangsúlyozta Kerekes.

 

ITDH: tettek és tervek

Az ITD Hungary 2006-tól eseti, kiegészítő jelleggel, 2007-től pedig már önálló programtervvel, így ágazati programokkal is segíti a magyar borok külpiaci promócióját. Igazodva a magyar borok exportpiacaihoz, az ITD az úgynevezett értékpiacokat, azon belül is kiemelten a svéd és a holland piacot célozza programjaival. Ennek tükrében tavaly három hollandiai, két svédországi és egy angliai rendezvényen – különböző nemzetközi borbemutatókon és szakkiállításokon, önálló magyar borbemutatókon és borkóstolókon – találkozhattak a szakma képviselői, a borbarátok és a szakújságírók magyar borokkal.

Hongkongban a Vinexpon, Moszkvában pedig a World Wine Salon borkiállításon is bemutatkoztak 2008-ban a magyar borok. Ezt a két új irányt az idén is folytatja az ITD.

Hongkongban a Vinexpon, Moszkvában pedig a World Wine Salon borkiállításon is bemutatkoztak 2008-ban a magyar borok. Ezt a két új irányt az idén is folytatja az ITD. -->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.