A közlemény szerint Peter Garnry, a Saxo Bank vezető részvénypiaci stratégája úgy véli, hogy a szponzorok és támogatók közül az Adidasnak és a China Mengniu Dairy-nek a legnagyobb a kitettsége a világbajnokság felé. A sportszergyártó szerinte tartja jó pozícióit, és mint gyorsan forgó fogyasztási cikk-márkánál, hat rá a rendezvény sikere, vagy éppen a vártnál kisebb népszerűsége. Ugyanakkor mivel a piac ezt nem képes pontosan előre látni, valószínű, hogy valamilyen irányú elmozdulás lesz a labdarúgó-vb hatására a jelenlegi árazástól.
Megjegyezte, hogy a China Mengniu Dairy még decemberben aláírta a szponzori szerződést a Nemzetközi Labdarúgó-szövetséggel (FIFA), így a világbajnokság hivatalos ivójoghurt- és jégkrémszállítója lesz, amit nagy hirdetési költségvetéssel is megtámogat.
A stratéga rámutatott, hogy a vb a teljes kínai online hirdetési piacra kihathat. A legnagyobb kínai keresőoldal, a Baidu és partneri hálózata, valamint az online és mobil hirdetések piacán gyors ütemben növekvő kínai tech óriás, a Tencent nyertesei lehetnek a rendezvény pozitív hatásának.
Emellett olyan sportfogadási társaságok is számíthatnak bevételeik felfutására, amelyek részvényei nyilvánosan forognak, mint például a GVC Holdings, a William Hill, a Playtech, a Kindred Group és a Betsson.
Kitért arra is, hogy a sörgyártók eladásait alig befolyásolja a vb, idén sem számítanak arra, hogy ez változni fog.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.