Mobil eszközökön elérhető oktatójátékot fejlesztett a Pénziránytű Alapítvány az edutainment, azaz játszva tanulás jegyében. Az online játékot a 2017-ben megjelent Küldetések a pénz világában című tankönyv és munkafüzet tartalmi és képi világa hívta életre – a játék telefonon és tableten egyaránt elérhetővé válik a 2018/2019-es tanév kezdetétől.
A Pénzügyi Hősképző applikáció – a tankönyv célcsoportjával megegyezően – a 7–8. évfolyamos diákok számára biztosítja az élményalapú pénzügyi ismeretterjesztést. A Pénziránytű Alapítvány célja olyan oktatójáték létrehozása volt, amely a diákok egyéni felhasználása mellett akár tanórai keretek között is hatékony és modern eszközként szolgál a mindennapi pénzügyekben való jártasság megszerzéséhez.
A játék teljesítéséhez a tankönyv tematikájára építve tizenegy küldetést – tíz egymásra épülő egységet és egy záróküldetést – kell megoldaniuk a tanulóknak. A küldetések egy kerettörténetbe illeszkednek, a „pénzügyi hőssé válás” folyamatát a könyvből már jól ismert felnőtt mentor és diák segítői kísérik végig, és szükség esetén segítséget nyújtanak a játékosnak. A tíz küldetésen belül számos kisebb játékos feladat, azaz kihívás várja a diákokat. A kihívások sokszínűségét – többek között – a kvíz jellegű, számolós, asszociációs, halmazba rendezős feladványok változatossága biztosítja.
A korosztály igényeihez igazodva a játék kialakítása során a gamifikáció eszközeit is beépítették, így lehetőség van karakterválasztásra és személyre szabásra, elismerések gyűjtésére, ranglisták megtekintésére, valamint a hősképző folyamatos renoválására a helyes válaszadások révén.
A teljes cikk a Világgazdaság hétfői számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.