A kormány 20 milliárd forintos támogatást biztosít az építőipari vállalkozások technológiai megújulására, gépeszközök fejlesztésére és beszerzésére – emlékeztetett a lehetséges eszközre a Pénzügyminisztérium (PM) annak kapcsán, hogy Varga Mihály, a tárca vezetője nemrég célként jelölte meg, hogy
az építőipar arányát a GDP 5 százalékára kellene feltornázni a következő években.
A PM szerint ebből a forrásból lehet javítani az építőipari cégek technológiai felkészültségét és hatékonyságát, így a remények szerint az érintett vállalkozások magasabb műszaki színvonalú teljesítménnyel tudnak megfelelni az egyre jobban növekvő piaci igényeknek.
Nem csak a vállalkozások fejlesztésére koncentrál a tárca: lapunknak küldött válaszukban – a családtámogatás mellett – az otthonteremtési program építőiparban jelentkező keresleti oldali hatását is hangsúlyozták. A családi otthonteremtési kedvezmény (CSOK), a kedvezményes lakásáfa és a támogatott lakáshitelek egyaránt hozzájárultak ahhoz, hogy
2018 első felében 6,5 ezer lakást vettek használatba, ami 30 százalékos bővülés az előző évhez képest.
A PM emlékeztetett: a kormány már a bevezetéskor leszögezte, hogy a kedvezményes lakásáfa határozott időre, négy évre szól. A CSOK céljaira idén 242 milliárd forint áll rendelkezésre, s vizsgálják a program további bővítésének lehetőségét: az ötezer főnél kisebb települések számára megnövelt otthonteremtési kedvezményről korábban Gulyás Gergely, a kancelláriaminiszter is említést tett.
Az építőipar 5 százalékos aránya a GDP-hez képest nem lehetetlen, idén szép növekedést mutatott eddig az ágazat, és jövőre már 4,5 százalékos lehet a mérete – mondta lapunk kérdésére Török Zoltán, a Raiffeisen Bank vezető elemzője. Korábban már volt 5 százalék felett, 2000-ben és 2001-ben egyaránt 4,5 százaléknál magasabb építőipari arányt mért a Központi Statisztikai Hivatal, 2002-ben pedig 5,1 százalékra kúszott fel a mutató.
A teljes cikket a Világgazdaság szerdai számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.