BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Sínen lehet a Tesco házassága

A Tesco és a Media Markt kilenc boltot érintő fúziója kapcsán nem érkezett kérelem vagy megkeresés a kormányhivatalhoz.

A Tesco és a Media Markt kilenc boltot érintő fúziója kapcsán nem érkezett kérelem vagy megkeresés a kormányhivatalhoz

– reagált a Világgazdaság megkeresésére a Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal. A plázastop néven elhíresült, az épített környezet alakításáról és védelméről szóló törvénnyel összefüggésben az országos illetékességű kormányhivatal azt is jelezte, hogy az eljárás hivatalból való lefolytatására nincs lehetőség, mivel ellenőrzés a vonatkozó jogszabály értelmében kizárólag megkeresés vagy kérelem útján indítható. Ennek híján nincs is napirenden a brit-német hátterű vállalat múlt hónapban bejelentett, részleges összefonódása.

Fotó: AFP

Korábban a Magyar Nemzet írt arról, hogy a plázastoptörvény hatálya alól felmentést adni jogosult bizottság foglalkozott az üggyel, és azt állapította meg, hogy kérdéses a tervezett átalakítások sorsa. A lap szerint e jóváhagyás nélkül meghiúsulhat az üzlet. A Tesco és a Media Markt arról állapodott meg, hogy a kiskereskedelmi lánc kilenc boltjában úgynevezett shop in shop konstrukciót hoznak létre. Ennek lényege, hogy a kijelölt áruházakban a műszaki fogyasztási cikkeket a jövőben a Media Markt forgalmazná, bérleti díj fejében. Ehhez saját polcokat épít ki, önálló ügyfélszolgálatot és pénztárakat működtet az egységeiben. Az első így kialakított hipermarket terv szerint mától fogadja a vásárlókat.

A Gazdasági Versenyhivatal január végén hivatalosan is rábólintott a speciális fuzionálásra, a Magyar Nemzet forrásai viszont felvetették, hogy ez önmagában még nem elég a megvalósításhoz, mivel ahhoz a plázabizottságnak is zöld utat kell adnia. A Tesco és a Media Markt szerint azonban az ügylet nem esik a plázatörvény hatálya alá, ezért nem indokolt a hatóság bevonása.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.