Az országos kiskereskedelmi üzlethálózat, valamint a csomagküldő és internetes kiskereskedelem forgalmának volumene 5,4 százalékkal nőtt 2019. januárban az előző év azonos időszakához viszonyítva, naptárhatástól megtisztítva.
A nem élelmiszer-kiskereskedelem forgalmának volumene összességében 6,4 százalékkal emelkedett.
Növekedtek az eladások a gyógyszer-, gyógyászatitermék-, illatszer- (9,6 százalék), az iparcikk jellegű vegyes- (6,4 százalék), a textil-, ruházati és lábbeli- (3,9 százalék), valamint a könyv-, számítástechnika-, egyéb iparcikk-üzletekben (2,9 százalék). Ezzel szemben a forgalom volumene csökkent a használtcikk- (–6,1 százalék), valamint a bútor-, műszakicikk-üzletekben (–0,7 százalék).
Az árucikkek széles körére kiterjedő, a kiskereskedelmi forgalomból 5,8 százalékkal részesedő csomagküldő és internetes kiskereskedelem volumene 21 százalékkal emelkedett, folytatva az évek óta tartó bővülést.
Az üzemanyagtöltő állomások forgalmának volumene 7,2 százalékkal nőtt.
A kiskereskedelmi adatokba nem tartozó gépjármű- és járműalkatrész-üzletek eladásai 9,7 százalékkal bővültek.
Az országos kiskereskedelmi üzlethálózat, valamint a csomagküldő és internetes kiskereskedelem forgalma folyó áron 832 milliárd forint volt januárban.
Az országos kiskereskedelmi forgalom 47 százaléka az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletekben, 37 százaléka a nem élelmiszer-kiskereskedelemben, 16 százaléka az üzemanyagtöltő állomások üzemanyag-forgalmában realizálódott.
Ami a bolttípusokat illeti, erős 3,9 százalékos év/év növekedés figyelhető meg az élelmiszerkereskedelemben, így gyakorlatilag ez a tétel okozta a meglepetést – mondja Virovácz Péter az ING elemzője. A nem-élelmiszer jellegű boltok esetében bár továbbra is erős a növekedés, azonban ez már jelentősen elmarad a tavalyi év elején látott kétszámjegyű bővüléstől. Előrejelzésünk szerint 2019-ben a kiskereskedelmi szektor növekedése – a januári pozitív meglepetés ellenére – elmarad majd a tavalyi év átlagától, de így is 4 százalék körüli növekedésre számíthatunk.
Továbbá a lakosság egyre inkább a szolgáltatások felé fordulhat a termékek vásárlása helyett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.