Egy másik hitelminősítő, a Moody's is jelezte, hogy ronthatja a Boeing adósi besorolását, ha a 737 MAX repülőgépek a jövő év elejéig a földön maradnak.
A Boeing mintegy 6,5 milliárd dollár extra kiadással számol a 737 MAX repülési tilalmával kapcsolatban.
Március végén a Boeing teljes adóssága 14,7 milliárd dollár volt. A Fitch számításai szerint a konszolidált adósság az idei év végére mintegy 10 milliárd dollárral, közel 24 milliárd dollárra ugrik.
A Boeing előrejelzése szerint a 737 MAX-ok legkorábban a negyedik negyedév elején, októberben állhatnak vissza forgalomba, de a pontos dátum még bizonytalan.
A MAX-okat áprilisban parancsolta földre az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség, majd az amerikai Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA), miután a típus két példánya is lezuhant: tavaly októberben a Lion Air JT610-es járata a Jáva-tengerbe zuhant, idén áprilisban pedig az Ethiopian Airlines ET302-es járatát teljesítő gép csapódott a földbe nem sokkal a felszállás után. A balesetek az eddigi elemzések szerint összefüggésbe hozhatóak a Boeing hibásan működő átesésvédelmi rendszerével.
A Boeing szerdán hozza nyilvánosságra első féléves pénzügyi jelentését.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.