A Black Friday idén is megmozgatta a vásárlók fantáziáját és pénztárcáját. Azonban közel sem ért véget az akciók sora. Az online webáruházak – bár november utolsó péntekén is nagy profitot értek el – legnagyobb haszonnal kecsegtető napja mégsem ez.
A Black Friday Magyarországon nem egyetlen napból áll az e-kereskedelemben. A csaknem egész hónapon át tartó árháborút zárta le november utolsó pénteke. A hagyományos üzleteket nemcsak a budapesti bevásárlóközpontokban özönlötték el a vásárlók, óriási volt a tolongás a debreceni, szegedi, pécsi, győri és a kecskeméti plázákban is.
Az idei Black Friday slágertémája a túlárazás és a készlethiány. Már most látható, hogy komoly jogsértésekkel próbálnak vásárlókat csábítani a cégek.
Az online webáruházak azonban nem érik be ennyivel. Mindent elkövetnek annak érdekében, hogy a lehető legnagyobb haszonra tegyenek szert.
És bár a törvénytelen módszerektől sem riadnak vissza, a szemfüles vásárlókból már közel sem olyan egyszerű pénzt kicsalni. Az illetékes hivatalok is súlyos büntetéseket rónak ki egy-egy túlárazásért.
A törvényesség keretei közt további akciókkal igyekeznek még nagyobb bevételhez jutni az itthon 70-80 milliárd forintos e-kereskedelmi forgalmat hozó Black Fridayen kívül.
A Cyber Monday kifejezés – a Black Fridayhez hasonlóan – az Egyesült Államokból származik, és azért jött létre, hogy online vásárlásra buzdítsa az embereket.
Az Adobe Analytics idei előrejelzése azt mutatta, hogy a kiskereskedők rekordszintű értékesítésekre számíthatnak a Black Friday utáni hétfőn – adja hírül a BBC.
Az elemzés szerint az Egyesült Államok fogyasztói hétfőn várhatóan 9,4 milliárd dollárt költenek el online. Tavaly, 2018-ban a Cyber Monday 7,9 milliárd dolláros forgalmat hozott.
Az utolsó negyedév három nagy játékgyár küzdelmét is hozhatja, amelyben a Mattel színeiben címvédőként ringbe szálló Barbie a Hasbro és az MGA Entertainment favoritjaival néz farkasszemet.
A jelentés megállapította, hogy a Black Friday az idén is rekordszintű, 7,4 milliárd dollár profitot termelt az Egyesült Államokban. A száz amerikai webáruház tranzakcióit mérő Abode szerint legtöbbet a Hasbro Jégvarázs 2 szériájából, az Electronic Arts által fejlesztett FIFA 20 videójátékból és az MGA Entertainment L.O.L Surprise babáiból adtak el.
Az idei pénteki esemény során a mobiltelefon- vásárlások rekordja is megdőlt. 2,9 milliárd dollár értékben adtak el okostelefonokat az Egyesült Államokban.
Ilyen mennyiségű tranzakció mellett a csomagszállítók terhei is megnőnek. A neves csomagszállító cégek jó előre felkészültek erre.
A FedEx logisztikai óriás több mint 33 millió csomagra számít az idei kiberhétfőn – írja cikkében a Supply Chain Digital.
A fekete péntek és a Cyber Monday sok vásárló számára a karácsonyi előkészületek része. Az e-kereskedelem jelentősen fellendül már a hét végén is, mivel a webáruházak és az ügyfelek egyaránt arra törekednek, hogy kihasználják az alkalmat.
Az e-kereskedelem egyre növekszik, és a FedEx készen áll arra, hogy a téli szünetben is rendelkezésre álljon
– kommentálta Brie Carere, a FedEx Corp. ügyvezető alelnöke, valamint a cég marketing- és kommunikációs igazgatója.
Az erre az egyetlen napra eső mennyiség a FedEx számára új csúcsnak számít, a cég várhatóan leterheltebb lesz, mint bármikor korábban. Arra készülnek, hogy a napi átlagos csomagmennyiség megkétszereződik az ezt követő két hétben is.
Magyarországon a Black Friday kitolódása miatt nem igazán tűnik fel a Cyber Monday. November közepétől lényegében a karácsonyi szezonig bombázzák a szolgáltatók akcióikkal a potenciális vásárlókat.
A GKI Digital szerint Magyarországon az aktív internetezők ötöde, mintegy 1,2 millió ember szintén a karácsonyi ajándékbeszerzés miatt számít a fekete pénteki leárazásokra.
Hogy ezzel hogyan birkóznak meg az egyes csomagküldő szolgálatok itthon, az kérdéses. Az évek óta erősödő árnyomás és a munkaerőhiány mellett egy sor új kihívás is vár a legalábbis problémákkal küzdő futárokra, expressz és kiscsomag- (CEP) kézbesítőkre.
A legnagyobb probléma – különösen a karácsonyi időszakban –, hogy időben kézbesítsék a megrendelt csomagokat, valamint az, hogy a megfelelő helyre szállítsák őket.
Összehasonlítva:
Még nem tudjuk, mennyire lesz problémás a csomagok kézbesítése itthon vagy az Egyesült Államokban. Az mindenesetre elmondható, hogy a csomagszállításnak hazánkban van még hova fejlődnie.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.