Nemzetközi szinten is szűkül a kisautók értékesítése, a tendencia már Magyarországot is elérte. A hazai autópiac összetétele is módosulhat azon válaszok szerint, amelyeket a Világgazdaság a hazai vásárlók körében népszerű néhány autó gyártójától kapott. Dalnoki Balázs, az importőr Porsche Hungaria Volskwagenért felelős igazgatója már a cég évindító sajtótájékoztatóján közölte, hogy
a VW-nek 6,2 százalékos részesedése van a kisautók piacán, de nem vár erre a szegmensre fényes jövő.
Magyarázata szerint ugyanis nehéz lesz jó áron kisautót gyártani, mert annyi műszaki tartalmat, környezetvédelmi és utasbiztonsági megoldást kell beépíteni a normák teljesítéséhez, hogy az ezekkel felszerelt kisautó majdnem annyiba fog kerülni, mint a kompakt. A kisautók ára több millió forinttal is növekedhet.
A Ford is arra számít, hogy az idén csökken a kereslet a B szegmens hagyományos kisautómodelljei iránt. 2020-ban ugyanis Európában új környezetvédelmi szabályozást és biztonsági előírásokat vezettek be, amelyek elsősorban a személyautókat érintik.
Így például a járművek károsanyag-kibocsátását kilométerenként átlagosan 95 gramm alatt kell tartani, és olyan vezetést segítő rendszereket kell beépíteni, amilyenek eddig csak a nagyobb kategóriájú, drágább autókban voltak. E szabályok, valamint a forint árfolyamának változása miatt nőhet a modellek (elsősorban a B kategóriájú kisautók) ára
– közölte a vállalat.
Bonnár-Csonka Zsuzsanna, a Magyar Suzuki Zrt. kommunikációs vezetője szerint is lehet némi lassulás a kisautók piacán, viszont úgy látja, hogy az adott piaci környezetben a kompakt modellek további teret nyerhetnek, különösen a mild hibrid meghajtásúak.
A teljes cikket a Világgazdaság pénteki számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.