Hosszú távon is hatással lesz az étel-házhozszállítás területére a koronavírus-járvány, amelynek nyomán hirtelen megugrott és várhatóan magas szinten stabilizálódik a folyamatosan bővülő piaci tortába belekóstoló éttermek száma. Az elmúlt hetekben a NetPincér több mint 1200, a Wolt pedig körülbelül ezer újonnan csatlakozó étteremmel kötött szerződést. Többségük várhatóan hosszabb távon az online ételrendelési piacon marad, élve a kockázatmentes bevételi forrás lehetőségével.
A házhoz szállításban való részvétel nem jár fix költséggel az éttermeknek, csak a tényleges forgalom, a megtörtént rendelések után fizetnek jutalékot a szolgáltatásért
– hangsúlyozta Blaumann Debóra, a NetPincér marketingigazgatója. A Világgazdaság érdeklődésére arról is beszámolt, hogy egyelőre vidéken a változó szabályozás ellenére sem tapasztaltak szignifikáns változást a forgalomban az előző időszakhoz képest, továbbra is nagyon sokan rendelnek rendszeresen a cégtől.
A karantén időszaka az egyébként is folyamatosan növekvő forgalmat felerősítette, a Wolthoz egyre növekvő számú megrendelés futott be a veszélyhelyzet idején – közölte Juhász Alexandra, a cég marketingmenedzsere. Mind az átlagos rendelési érték, mind a kosárba helyezett tételek száma megnőtt. Ennek hátterében az állhat, hogy míg korábban ebédidőben inkább az irodai egyenkénti rendelés volt jellemző, most családok is nagyobb arányban rendelnek otthonra, mint korábban.
A budapesti átlagos kosárérték a Woltnál 5-6 ezer forint, a vidéki városokban körülbelül 30 százalékkal kevesebb, és a kiszállítási díjakat is differenciálta a cég.
Elképzelhetőnek tartják, hogy Budapesten a teraszok megnyitásával és a nyári kiránduló-, nyaralószezon kezdetével lesz némi visszaesés, de ezt ideiglenesnek vélik, s ősztől újabb erőteljes növekedésre számítanak. A piac hosszú távú átalakulásba kezdett, a házhoz szállítás nagyobb szerepet kap nemcsak az éttermi ételek, hanem más napi fogyasztási cikkek tekintetében is, mint például az élelmiszer vagy a gyógyszer, ezért is kezdte meg a Wolt ezeknek a termékeknek a kiszállítását is – mondta Juhász Alexandra.
A teljes cikk a Világgazdaság hétfői számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.