A szállítási teljesítmény alakulására részben már hatással voltak a koronavírus-járvány miatt hozott intézkedések, például termelőüzemek leállítása, valamint egyéb folyamatok, így az Európai Unió szigorodó közúti áruszállítási szabályozása, illetve az autóipar megtorpanása is.
A közúti szállítás teljesítménye 14,3 százalékkal, a vasúti áruszállítás 5,9 százalékkal csökkent, a víziszállítás 10,1 százalékkal a csővezetékes szállítás 7,6 százalékkal maradt el a tavalyi első negyedévitől.
A helyközi személyszállításban is tetten érhető a koronavírus-járvány miatt március közepétől bevezetett utazási korlátozások hatása: az utaskilométerben mért teljesítmény 12,0 százalékkal, az utaslétszám 4,0 százalékkal csökkent. A vasúti személyszállítás 5,5, az autóbuszos 14,5 százalékkal csökkent.
A helyi személyszállítás teljesítménye szintén a járványügyi veszélyhelyzet miatt az utasok számát tekintve 9,1, az utaskilométerben mért teljesítmény 9,2 százalékkal elmaradt az előző év azonos időszakától.
A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 47 országba irányuló utasforgalma 12 százalékkal kevesebb volt az egy évvel korábbinál. Míg január-februárban az utasszám átlagosan 15 százalékkal bővült, addig márciusban a koronavírus-járvány miatti korlátozó intézkedések hatására 58 százalékkal visszaesett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.