A rövidített nyitvatartási időszak, illetve a tömegek elkerülésének vásárlói igénye az év végén pótlólagos lökést adhat a csomagküldő és internetes kereskedelemnek, amely szegmens idei összforgalma várhatóan meghaladja az 1050 milliárd forintot. Ez 45 százalékos éves szintű növekedést jelent tavalyhoz képest – áll az Olcsóbbat.hu ár-összehasonlító portál előrejelzésében.
A rövidített nyitva tartás újra felerősítette az internetes vásárlás iránti érdeklődést: az oldal advent első két hetében a tavalyi hasonló időszakhoz képest több mint 25 százalékos forgalomnövekedést regisztrált.
Miközben továbbra is főleg a szórakoztató elektronikai és számítástechnikai, valamint a háztartási gépek állnak az internetes vásárlók érdeklődésének középpontjában,
tavaly karácsonyhoz képest többszörösére nőtt a keresések volumene a sportfelszerelések és a könyvek körében, és jelentős mértékű a játékok iránti érdeklődés erősödése is.
Noha a koronavírus második hullámában nem zártak be a hagyományos kereskedelmi üzletek, szeptember óta ismét kiemelkedő mértékű az e-kereskedelmi forgalom aktivitása
– magyarázza Dévavári Dezső, az Olcsóbbat.hu vezetője.
Szeptember és október hónapokban a KSH adatai szerint ismét jóval 8 százalék fölé került a csomagküldő és internetes szegmens részesedése a teljes kiskereskedelemben, az év végére várható további felfutás hatására ez az arány éves szinten is elérheti a 8,5 százalékot, ami óriási térnyerést jelent a tavalyi 6 százalékhoz képest.
Az e-kereskedelem kiemelkedő előretörésében a nyitvatartási idő korlátozása és a szoros érintkezéstől való félelem mellett az is szerepet játszik, hogy sokan azok közül, akik a tavaszi lezárások idején kényszerből kezdték vásárlásaikat az interneten végezni, immár hosszú távon is kitartanak e vásárlási forma mellett.
Sokak számára vált vonzó alternatívává az online vásárlás, amely a biztonság és a kényelem mellett jelentős árelőnyt is biztosíthat.
A bizonytalanságnak és a kieső jövedelmeknek köszönhetően a vevők a korábbinál árérzékenyebbé váltak. A tudatos vásárlással pedig számos termékkategória esetében egyre inkább az ár-összehasonlító oldalak lettek a vásárlások kiindulópontjai.
Az idei fejlemények azt mutatják, hogy az e-kereskedelem immár több mint egy évtizede tartó folyamatos térhódítása a koronavírus-járvány hatására jelentős lökést kapott, és 2020-ban a tervezettnél több évvel korábban jutott el a mai szintjére.
A vírus visszaszorulása esetén sem várható azonban jelentősebb visszarendeződés: arra számítunk, hogy a csomagküldő és internetes kereskedelmi forma részesedése a kiskereskedelemből a következő két-három évben tartósan 10 százalék fölé kerül
– jelzi előre az Olcsóbbat.hu szakértője.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.