Már több száz kerékpárt vásároltak meg idén az eMAG.hu-n, de kevesebbet, mint tavaly tavasszal, ami főként a változékony időjárásnak tudható be.
Idén a mountain bike-ok valamint a városi kerékpárok fogynak a legjobban, és a belépő árkategóriák a legnépszerűbbek, vagyis az 50-60 ezer forintos modellek
– közölte lapunk kérdésére a vállalat. Tavaly nagyjából 79 százalékkal nőtt az eladott kerékpárok mennyisége 2019-hez képest, és az eMAG Magyarország arra számít, hogy a múlt évi számokhoz képest idén megduplázódhatnak a kerékpár-eladások.
A Vaterán tavaly március 1. és április 19. között 556 kerékpárt adtak el a felhasználók az oldalon keresztül, idén ugyanebben az időszakban 573 darabot
– tudta meg a Világgazdaság.
Az online piactéren a legnépszerűbbek a gyermek kerékpárok, a második helyen pedig a mountain bike áll, és átlagosan hét nap alatt talál gazdára egy kerékpár, miközben naponta átlagosan 1400-en keresnek rá a kerékpár, bicikli szóra.
Az idén eladott kerékpárok 56 százaléka 10 és 30 ezer forint közötti árkategóriájú.
A Vatera 2020-hoz képest nem, de a járvány előtti időszakhoz képest növekedésre számít.
Nagy András, a Berguson Kft. ügyvezető igazgatója arról számolt be lapunknak, hogy tavaly márciusban a járvány hatására 30-40 százalékkal megugrott a kerékpárok iránti kereslet az előző év azonos időszakához képest, az idei márciusi és április első két hetének tapasztalatai szerint pedig további 15 százalékot nőtt a forgalom.
A járvány miatt megemelkedett kerékpározási kedv nyomán átalakult a piac: a novembertől februárig tartó időszak korábban általában veszteséges volt a kerékpárboltok számára, a legutóbbi téli szezon azonban nyereséges volt, amelyre valamelyest utalt, hogy a téli bringás ruhák iránt is nagy volt a kereslet tavaly ősszel. Nagy András elmondása szerint,
ha továbbra is ilyen magas lesz a kereslet, a tavalyihoz hasonló mértékű lehet a kerékpárhiány.
Az idei kerékpárosszezon előrendelését már tavaly nyáron kérték a gyártók, a kereskedők azonban akkor még bizonytalanok voltak az év második felének forgalmában, így 20-40 százalékkal megugrottak a megrendelések, és mivel túlrendelt a világ, a gyártók ezeknek csak egy részét tudja teljesíteni a gyárak időszakos leállása, valamint az alkatrész- és konténterhiány miatt.
A járvány előtt ősszel kérték a következő év tavaszára teljesítendő a rendeléseket a gyártók, ez azonban teljesen felborult,
a legtöbben már most várják a 2022-es – egyes gyártók a 2023-as – előrendeléseket.
A piac ilyen mértékű élénkülése financiális problémákat is eredményezhet, az előrendelések alkalmával ugyanis a kereskedők nagyjából a harmadát rendelik meg annak a mennyiségnek, amelyet az év során terveznek értékesíteni, a további kétharmadot az év során több részletben. Ez is megváltozott, mert
tavaly már az előrendelések során elfogytak a kerékpárok, és a kereskedők szempontjából az sem mellékes, hogy egyszerre kell megvenni a teljes évi készletet.
A Berguson vezetője szerint ez jelentős finanszírozási problémát jelent a szakmának, egyetlen erős év nem volt elég akkora profit kitermelésére, amely mindezt fedezheti, ahhoz azonban igen, hogy nagyobb hitelhez jussanak a kereskedők.
Van lehetőség halasztott fizetésre, faktorálásra, de önmagában a túlrendelés is nagy kockázat lehet.
A kerékpárok iránti kereslet növekedéséhez a Magyar Kerékpárosklub rendszeres népszerűsítő kampányai hozzájárulhatnak, ahogyan a Klíma- és természetvédelmi akcióterv elektromos kerékpárok vásárlását segítő pályázata is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.