A Picodi.com elemzői megvizsgálták, hogyan változott a Black Friday akciói iránti érdeklődés az évek során. 2020-ban a Black Fridayt a járvány közepén tartották meg. A Google Trends adataiból megtudhatjuk hogy 37 százalékkal csökkent a múlt évben a Black Friday-akciókhoz köthető keresések száma.
A Black Friday iránti érdeklődés csúcspontja 2017-ben volt,
és az érdeklődés visszaesése már 2019-ben is érzékelhető volt Magyarországon.
A felmérésben részt vevők 35 százaléka erősítette meg részvételét a 2020-as Black Friday-rendezvényen. Mások különböző okok miatt nem vásároltak Black Fridayen: 13 százalékuknak nem volt szüksége semmire, 37 százalékuk panaszkodott a nem vonzó kedvezményekre, 19 százalékuk pedig az érdektelen termékek miatt.
A járvány is hozzájárult az eladások iránti érdeklődés csökkenéséhez:
a vásárlók egy része inkább elkerülte a tömeget (7 százalék), vagy bizonytalan anyagi helyzettel rendelkezett (13). Ráadásul a válaszadók 11 százaléka megfeledkezett a fekete péntekről.
A felmérés eredményei azt mutatják, hogy a szavazók körében inkább negatív, mint pozitív a hozzáállás a Black Friday-eladásokhoz.
A válaszadók 55 százaléka a termékárak csalárd manipulációját látja, amikor egy termék árát az eladás előtt megemelik, majd leengedik. 46 százalék pedig jelezte, hogy a Black Friday akciói nem tűnnek ki a többi akció közül.
Abban viszont a szavazók 13 százaléka értett egyet, hogy a Black Friday nagyon kedvező feltételekkel kínál lehetőséget a vásárlásra. 12 százalék szerint a Black Friday a legjobb vásárlási ünnep, 17 százalék pedig azt, hogy a Black Friday lehetőséget ad arra, hogy nagyobb kedvezménnyel vásároljanak drágább termékeket.
A megkérdezettek 25 százaléka nyilatkozott úgy, hogy hajlandó részt venni az idei fekete pénteken.
39 százalék elutasította az értékesítésben való részvétel lehetőségét, 36 százalék pedig még mindig bizonytalan.
A fekete pénteki vásárlásra ösztönző tényezők közül a leggyakrabban a kívánt termékből való kedvezmény lehetőségét választják (23 százalék). Az emberek 40 százalékát azonban semmi sem győzné meg.
Megkérdeztük a profi vásárlókat, hogy mely termékek megvétele iránt érdeklődnek leginkább a Black Friday alkalmából. Első helyen az elektronikai cikkek és háztartási gépek (74 százalék), a második helyen a ruházati cikkek és lábbelik (21), a harmadik helyen a gyerekjáték-kiegészítő termékek (16) végzett.
Az átlagos vásárló 35 600 forintot hajlandó költeni fekete pénteki vásárlásokra, szemben a 2020-ban mondott 43 800 forinttal.
A jelentés a Google Trends platform archivált adatait és a 2021. október 15–31., valamint 2020. augusztus 28–szeptember 13. között végzett online felmérések adatait használta fel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.