Egy New Yorkban élő angol jogász, egy távközlési vállalat vezetője, egy amerikai sörgyár extulajdonosa, egy Észtországban élő marketinges és még néhány, hasonlóan nemzetközi hátterű üzletember – szám szerint kilenc – közösen alapított céget, amely először a magyar piacon érhető el.
A Quica egy olyan online piactér, amely a közösség erejét használja, vagyis az eladó és a vevő közé közvetítő ékelődik, így gyorsabb lehet az értékesítés, és csak létrejött üzlet esetén kell sikerdíjat fizetni. Ráadásul a sikerdíj összegét is az eladó határozhatja meg, 1 és 30 százalék között (ingatlan és jármű esetében 0,77 százalék lehet az indulás).
„Egy hirdetésnél esetleges, hogy jelentkezik-e valaki, és ha igen, mikor.
A szociális hálózatok hatékonyságát azonban már korábban több kutatás bizonyított, és elkezdtem azon gondolkodni, hogyan lehetne vásárláshoz felhasználni, így jött a Quica alapötlete” – mondta a VG-nek Bujdosó Gergely, a Quica ötletgazdája, társalapítója és ügyvezetője. Hozzátette, a járvány miatt felszabadult idejében dolgozta ki a startup részleteit. Az ötlet megvalósításához tőkebevonásra is szükség volt, elég azonban két posztot közzétenni a Facebookon ahhoz, hogy még válogathasson is a befektetők között az ötletgazda. A céget végül 23,4 millió forinttal alapították meg idén januárban Észtországban kilenc tulajdonossal.
Az online piactérhez szükséges platform fejlesztése azonban nem volt zökkenőmentes, az első körben megbízott fejlesztőcégnek beletört a bicskája, amely jelentős pénz- és időveszteséget jelentett a startup számára. Az új fejlesztőcsapat szeptemberben tudta megkezdeni a fejlesztést, így december elején indult el a Quica. Mivel a tulajdonosok többsége magyar, és a magyar piacot ismerik a legjobban, így nem is volt kérdés, hogy először Magyarországon lesz elérhető a platform, majd később német és angol nyelvterületeken kezdené meg a nemzetközi terjeszkedését a cég. Bujdosó Gergely lapunknak elmondta, az első vásárlások után hamarosan ismét tőkebevonásra készülnek, körülbelül 20-50 ezer eurós nagyságrendben.
„A hagyományos piacterek a versenytársaink, és igen nagy piacról van szó:
évi háromezer milliárd forint a használt lakások, ezermilliárd a használt autók és összességében körülbelül 4200 milliárd forint az a piac, amelyre most lövünk.
Ha szép számokat tudunk felmutatni, akkor az osztrák, a svájci, a német és az amerikai piacokot is megcélozzuk, amelyek 655 milliárd dolláros piacot jelentenek majd” – emelte ki Bujdosó Gergely. Hozzátette, a kifizetett sikerdíjak 19 százalékát kapja a Quica, átlagosan 3,8 millió forintos termékárral számolnak, 115 ezer forintos átlagjutalékkal, amelyből vásárlásonként 21 900 forint lehet a cég részesedése. Az előzetes számítások és felmérések szerint átlagosan 4 százalékos jutalékot ajánlanak fel az eladók. Az alapítók 2022-re 34-50 millió forint árbevétellel számolnak, amelyek a második, 2023-as évben 133 millió forintra szeretnének feltornázni, a harmadik évben 480 millió forint a cél, a negyedikben pedig 1,7 milliárd forint, de utóbbihoz már nemzetközi terjeszkedéssel is számolnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.