A tengerparttal is rendelkező országokat részesítették előnyben júniusban az utasbiztosítást kötő turisták. A legnépszerűbb úti cél Horvátország volt, ahová a biztosítások több mint egynegyede szólt. A májusban listavezető Olaszország visszacsúszott a második helyre, és tőle már nem maradt el sokkal Görögország sem.
A Bank360.hu utazás indexe szerint a nála megkötött biztosítások több mint 51 százaléka már a fenti három országba szólt júniusban. A negyedik és ötödik legnépszerűbb desztináció Románia és Spanyolország volt.
A tengerpartra utazók aránya a júniusban kötött összes biztosítást tekintve meghaladta a 60 százalékot.
Vagyis a májusi helyzet megfordult, a városnéző kirándulásokat már lekörözték a tengerparti nyaralások. Városnézésre júniusban 29 százalék kötött biztosítást, a fennmaradó szerződők üzleti úton vagy más célú utazáson vesz vagy vett részt a kalkuláció alapján.
A biztosítást kötők 41 százaléka repülővel utazott, 46 százalékuk pedig az autót jelölte meg választott járműként. Utóbbiak közül asszisztencia szolgáltatást több mint 50 százalék választott. Buszt, vonatot vagy egyéb utazási módot jelölt meg 13 százalék.
Nőtt az utazások hossza, a kötést pedig az utolsó napra hagyjuk
Májussal összevetésben csaknem két nappal nőtt az utazások átlagos hossza. Az előző hónapban 6,7 nap volt az átlag, júniusban viszont már meghaladta a 8,3 napot. Minél jobban benne vagyunk a nyárban, annál hosszabb utazásokat tervezünk.
Abban nincs változás, hogy a sokan a biztosítás megkötését az utolsó napokra hagyják.
A júniusi adatok alapján 41 százalék vagy az utazás napján, vagy előtte egy nappal köti meg a biztosítását. Legfeljebb 5 nap telt el 71 százalékuknál a biztosítás és az utazás első napja között. Mindössze 3 százalék köti meg a biztosítást legalább egy hónappal az indulás előtt.
A rekordot az a szerződő tudhatja magáénak, aki fél évre előre megkötötte a biztosítását a télre tervezett utazáshoz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.