A hazai McDonald’s éttermeket üzemeltető Progress Étteremhálózat Kft. a 2019-es tulajdonváltást követően egy új növekedési stratégiát dolgozott ki, hogy Magyarországon is minél több emberhez elvihessék „a mekizés élményét” – elevenítette fel a társaság a VG-nek küldött tájékoztatójában, amelyben hangsúlyozták: a stratégiájuk megalkotásakor az volt az egyik elsődleges szempont, hogy a vendégek, bárhol is járjanak az országban, minél elérhetőbb távolságban találjanak egy-egy McDonald’s éttermet.
Ezért feltérképezték az országot, és megkeresték azokat a helyszíneket, ahol realitása van új étterem nyitásának a következő években.
Előfordulhat, hogy új településeken is megjelenünk, de azokban a nagyvárosokban is figyeljük a vendégek visszajelzéseit, ahol már jelen vagyunk. Ezeken a helyszíneken, ha a vásárlók kiszolgálása ezt igényli, újabb étterem nyitása mellett dönthetünk, mint például Kaposváron, Kecskeméten vagy Pécsett
– közölték.
Magyarországon már 105 McDonald’s működik. Közülük 16-ot – a növekedési stratégia részeként – 2019 után nyitottak meg, ezen belül nyolcat idén: Kecskeméten, Zalaegerszegen, Pécsett, Velencén, Egerben, Szombathelyen, Baján, valamint Kistarcsán. További hét vidéki lokáción – Ajkán, Kazincbarcikán, Makón, Vácott, Szolnokon és két miskolci helyszínen – pedig folyik az építkezés.
Ezeknek az éttermeknek a nagy része még 2022-ben megnyílhat.
A bővülésnek köszönhetően néhány év alatt több ezer új munkahelyet hoznak létre – hangsúlyozták.
A koronavírus-járvány miatt életbe léptetett korlátozások feloldásának is köszönhetően az első hat hónapban az értékesítési árbevétel 38,3 százalékkal nőtt a tavalyi év azonos időszakához képest. Az autós kiszolgálást biztosító éttermek és a házhoz szállítás forgalmának bővülése mellett az év első felében növekedésnek indult az éttermi fogyasztás részaránya is.
Az év második felétől számos váratlan, nem tervezett negatív hatással kell szembenézniük, mint a forint-euró árfolyamváltozások, az alapanyag- és energiaárak drasztikus emelkedése, valamint az általános költségnövekedéssel járó magas infláció, ezek nagymértékben befolyásolják a vállalat eredményességét.
Arra törekszünk, hogy az év első felében egyértelműen megmutatkozó keresletnek, a vendégek igényeinek ezen kihívások közepette is megfeleljünk
– fogalmaztak.
A digitális megoldások bevezetését kiemelten kezeli az üzemeltető cég, de emellett kulcsfontosságúnak tartja az emberi kontaktusok megőrzését. Így két fejlesztési irányt határoztak meg: egyrészt a már meglévő éttermeiket 2023 végéig átalakítják a Jövő élménye koncepció szerint, másrészt pedig új egységeket nyitnak olyan helyszíneken, ahol korábban erre nem volt lehetőségük, és ezekben is a Jövő élménye várja majd a vásárlókat.
A koncepció a digitalizációra épül, azonban nemcsak a technológiát érinti, hanem kiterjed az étterem által nyújtott élmény minden elemére, így a külső és a belső környezetre, megjelenésre is. Digitális menütábla, az autós kiszolgálással rendelkező egységek esetében pedig digitális drive is segíti a rendelést. A digitalizáció azonban nem az emberi kontaktust hivatott helyettesíteni, hanem abban segít, hogy a munkatársaknak több idejük legyen a vendégekkel foglalkozni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.