Egyre borúsabbak a webáruházak kilátásai – hangsúlyozta a VG Podcastnak az GKI Digital vezető partnere. Madar Norbert szerint a nehezebb gazdasági helyzet az e-kereskedők látogatottságára is rányomja a bélyegét. Az árukeresővel közösen készített felmérésük szerint forgalomnövekedés tekintetében 2016 óta a leggyengébb első féléves teljesítményét produkálta a szektor.
Önmagában a 14,5 százalékos növekedés nyilván nem rossz adat, de ha a havi eladásokat nézzük, akkor nagy csökkenés rajzolódik ki
– hangsúlyozta Madar Norbert.
Az elmúlt években extra lendületet adott a digitalizációnak a pandémia, a növekedésből a webáruházak is bőven kivették a maguk részét. 2020 első felében csaknem 44 százalékos volt a szektor forgalmának megugrása. Idén az első negyedévben az adóvisszatérítés és a nyugdíjprémium még hajtotta az eladásokat, de
a második negyedévben az infláció, a háborús bizonytalanság, és a romló árfolyam miatti recessziós félelmek a hazai online kereskedelmi szektor valaha mért leggyengébb, mindössze 7 százalékos forgalomnövekedését hozták.
Az év egészében legfeljebb 8-10 százalékos növekedést várunk az online kiskereskedelmi forgalomban, a tranzakciók esetében pedig a stagnálás sem zárható ki tavalyhoz képest
– értékelte az idei kilátásokat Madar Norbert. Hozzátette, miközben a webáruházak költségei már csak a megugró energiaárak miatt tovább emelkednek, a lakosság vásárlóereje csökken, így tehát az e-kereskedelmi szektorból is sok szereplő eshet majd ki.
Keresse a VG Podcastot a kedvenc alkalmazásán!Spotify: VG Podcast Anchor: VG Podcast Google Podcasts: VG Podcast Radio Public: VG Podcast Breaker: VG Podcast |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.