Majdnem minden magyar háztartásban van tévé, amelyet az emberek átlagosan 1–3 óra közötti időre kapcsolnak be naponta. Főleg hagyományos tévénézésre és streamingre használják a készülékeket. A Hisense kutatásából az is kiderült, hogy az ár a legmeghatározóbb a magyarok számára, amikor új televíziót vásárolnak, de a megkérdezettek 87 százaléka mondta azt, hogy a következő egy évben nem tervez új készülékvásárlást.
A 18 és 65 év közötti magyarok közel 40 százaléka követi a 2022-es labdarúgó-világbajnokság mérkőzéseit, és a legtöbben még mindig tévén nézik legszívesebben a sporteseményeket. A Hisense megbízásából készített 1000 fős online felmérés arra is kitért, hogy a háztartások hány százalékában van tévé, mi alapján választanak készüléket a magyarok, és milyen célból használják leggyakrabban.
Többet neteznek az ötven felettiek, de a tévézéssel sem álltak leAz 50–75 évesek online jelenléte napjainkra a korosztály meghatározó jellemzőjévé vált. Az idősebb internetezők közül szinte mindenki használja a közösségi médiát, egyharmaduk a fizetős streamingszolgáltatásokat is. Ugyanakkor a kedvelt tartalmakat továbbra is leginkább a hagyományos tévécsatornákon fogyasztják – derült ki egy friss kutatásból. |
A felmérésből kiderült, hogy a háztartások több mint 90 százalékában van televízió, amelyet a kitöltők 20 százaléka naponta legalább egy-két órát, szintén 20 százalék két-három órát,
18 százalék pedig öt óránál is többet használ.
Mindössze 9 százalék tévézik napi egy óránál kevesebbet, a kitöltők három százaléka pedig hetente pár órát használja csak a készülékét.
Miközben háztartásigép-vásárlásnál már egyre tudatosabbak a magyarok, amikor tévéről van szó, még nem evidencia, hogy minél jobb energiabesorolású készüléket válasszanak. Mindössze a kitöltők közel harmada számára elengedhetetlen, hogy takarékos tévé legyen az otthonában, a megkérdezettek fele pedig ugyan fontosnak tartja, hogy ne fogyasszon sokat a készüléke, mégsem ez a legelső szempont, amit figyelembe vesz a vásárlásnál.
A válaszadók majdnem fele számára ugyanis az ár a legfontosabb, ha tévét vesz.
Tizenegy százalékuk a készülék márkáját nézi meg először, 9 százalék a képernyőméret alapján dönt, míg 6 százalék a tévé képalkotó technikáját tartja a legfontosabbnak.
Milyen válság? – tízmilliárdot költöttek a magyarok egy nap alattApple MacBook 1,6 millióért, OLED-tévék egymillióért, összesen majdnem négyszázezer terméket vásároltak a Black Fridayen. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.