BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tovább bővítette budapesti flottáját az egyik legnagyobb autómegosztó

Már ötszáznál is több kocsival szolgáltat a Share Now a fővárosban.

A közelmúltban forgalomba állított elektromos és benzines járművekkel átlépte az ötszázas határt a Share Now budapesti flottája – közölte az autómegosztó cég.

Fotó: Share Now

„A saját tulajdonú autók után akkor is fizetnünk kell az alapvető fenntartási költségeket, ha egyáltalán nem is használjuk őket” – nyilatkozta Buday Bence, a Share Now Magyarország vezérigazgatója, aki szerint a parkolással nem pusztán az a gond, hogy drága: az elmúlt öt évben 15 százalékkal nőtt a fővárosban nyilvántartott gépkocsik száma, miközben a kerületek egyre másra jelölnek ki kizárólagos lakossági parkolóhelyeket, amelyek az összes rendelkezésre álló férőhely közel harmadát veszik el.

„Az a célunk, hogy a szolgáltatás folyamatosan a felhasználók igényeihez alkalmazkodva nyújtson költséghatékony autós mobilitási alternatívát, ezért novembertől a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér Holiday parkolójába is beállhatnak az autóinkkal” – mondta. Így még egyszerűbben közelíthető meg a reptér, vagy kényelmesen indulhatnak onnan haza a felhasználók. 

A szolgáltatás nyolc állam tizenhat városában használható Európában, így egyetlen alkalmazással érhető el carsharing Európa-szerte, nincs szükség országonként külön regisztrációra vagy még egy alkalmazás letöltésére.

Mivel egy megosztott autó akár tíz saját tulajdonú járművet képes kiváltani a városi forgalomban, a Budapesten jelenleg elérhető, mintegy 1300 kocsi intenzív használatával – és a saját autó birtoklásának feladásával azokban az élethelyzetekben, ahol a gépjármű jellemzően kihasználatlanul áll – tízezernél is több parkolóhely szabadulhatna fel – hívta fel a figyelmet a cég közleménye. 

A flotta méretével ráadásul a szolgáltatási terület is egyre tágasabb, miközben az autók az ország egész területén használhatók, többnapos időtartamra is kibérelhetők, a járművekben található töltő- és benzinkártyákkal pedig az egész országban díjmentesen lehet őket benzinnel vagy árammal feltölteni.

 Az újabb generációs elektromos kocsiknál már a hosszabb utakon sem kell aggódni a töltés miatt: az idén nyáron rendszerbe állt Peugeot e-208-asok hatótávja például 340 kilométer, amellyel már bátran el lehet távolodni Budapesttől.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.