BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
null
ÜZLETRE HANGOLUNK

Brutálisan felfutott az áruhitelezés karácsony előtt – VG Podcast

Minden évben megnő a kihelyezett áruhitelek aránya karácsonykor, de az idén kiugró volt a növekedés ezen a területen – mondta el a VG Podcast vendégeként az eMAG értékesítési igazgatója. Forrás Ákos szerint ennek az az oka, hogy az áruhitelek sokkal kedvezőbb feltételekkel elérhetők, mint az előző évben domináló személyi kölcsönök. Az eMAG kereskedelmi igazgatója, Sásdi Norbert elmondta, hogy elsősorban okostelefonokat, laptopokat és televíziókat vettek hitelre a vásárlók.
null

Brutálisan felfutott az áruhitelezés karácsony előtt – VG Podcast

Minden évben megnő a kihelyezett áruhitelek aránya karácsonykor, de az idén kiugró volt a növekedés ezen a területen – mondta el a VG Podcast vendégeként az eMAG értékesítési igazgatója. Forrás Ákos szerint ennek az az oka, hogy az áruhitelek sokkal kedvezőbb feltételekkel elérhetők, mint az előző évben domináló személyi kölcsönök. Az eMAG kereskedelmi igazgatója, Sásdi Norbert elmondta, hogy elsősorban okostelefonokat, laptopokat és televíziókat vettek hitelre a vásárlók.

Az alapkamat nagymértékű emelése miatt megdrágultak a személyi kölcsönök, ez pedig teret engedett az áruhitelezés megerősödésének – mondta az eMAG értékesítési igazgatója. Forrás Ákos szerint a karácsonyi időszakban minden évben nő az áruhitelek aránya, de az idén ezek száma a duplájára nőtt. Miközben minden hitelkonstrukció esetén emelkedett a THM, az áruhiteleknél jellemzően nem változtak a feltételek. A szakértő elmondta, hogy az áruházaikban a kölcsönre való vásárlások októberben kezdtek növekedni, az emelkedés pedig kitartott novemberben és decemberben is.

Fotó: Kallus György / Világgazdaság

Az eMAG kereskedelmi igazgatója elmondta, hogy az idei ünnepi időszakban nagy volt a kereslet a legótermékek, a társasjátékok és a kis háztartási gépek iránt. Hozzátette, hogy ezek átlagára 10-30 ezer forint körül mozog, így jellemzően ezeket nem kölcsönből finanszírozzák a vásárlók. 

Az áruhiteleket leginkább a televíziók, a nagy háztartási gépek, a laptopok és az okostelefonok beszerzéséhez veszik igénybe. 

Ezek mellett a pandémia óta nagy a kereslet a játékkonzolok, a PlayStation és Xbox gépek iránt.

A gyerekeken nem spórolnak a családok, töretlen a forgalom a játékboltokban

A játékok az infláció és az ellátási láncok zavarai miatt 20-30 százalékkal drágultak az idei karácsonyra. A szülők átlagosan 13–15 ezer forint közötti értéket hagynak a játékboltokban, hogy az ünnep csodás legyen a legkisebbeknek. A fa alatt kevesebb, de nagy értékű játék várja majd a gyerekeket. A Regio Játék marketingvezetője, Gyaraki Dávid elmondta, hogy a játék egy válságálló műfaj, mivel a szülők a gyerekeiken spórolnak utoljára.

A 2022-es nehéz gazdasági helyzetben az emberek óvatosabbak lettek a hitelekkel, hiszen az emelkedő THM-ek és a bizonytalan kilátások miatt nem feltétlenül akarnak eladósodni. Ennek ellenére az ingyen áruhitelek, vagyis a nullaszázalékos THM-ek az ünnepek előtt vonzóvá tették ezeket a konstrukciókat. Ehhez hozzá kell tenni, hogy 

a jövő évtől az ingyen hitelek várhatóan eltűnnek a piacról, tehát ezeknek a kölcsönöknek az utolsó napjait éljük. 

A hitelfelvételei trendek változásaival kapcsolatban Forrás Ákos két módosítást emelt ki. Egyrészt a technika fejlődésével sokat egyszerűsödött az online hitelfelvétel, ami odavezetett, hogy az árukölcsönöket már 50-50 százalékban igénylik a vásárlók az otthonukból. Másrészt azt lehetett látni az idén, hogy 

az igénylők kezdenek a hosszabb törlesztési időkre áttérni annak érdekében, hogy alacsonyan tarthassák a törlesztőrészletet.

 Ez azt jelenti, hogy egyre többen választanak 36 hónapos áruhitelt, amire néhány százalék kamatot kell fizetni. Korábban jellemzőbb volt a 10 hónapos nullaszázalékos kölcsön, viszont a vásárlók ma már a minél alacsonyabb havi törlesztőrészleteket keresik.

Sásdi Norbert arról is beszélt, hogy 2022 egyik fordulata, hogy a vevők mind inkább keresik a fenntarthatóbb, energiatakarékos eszközöket. Ez jellemzően a nagy háztartási gépekre jellemző. Hozzátette, vannak olyan termékcsoportok, amelyek szinte már eltűntek, viszont most ismét nagyon népszerűek lettek. Ezek 

a fagyasztószekrények, amik évekkel ezelőtt eladhatatlanok voltak, az idén viszont felvásárolták azokat.

 

Keresse a VG Podcastot a kedvenc alkalmazásán!

Spotify: VG Podcast

Anchor: VG Podcast

Google Podcasts: VG Podcast

Radio Public: VG Podcast

Breaker: VG Podcast

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Podcastok

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.