Többek között a mozik és a blockbusterek is nagyot nyerhetnek azzal, hogy 2023-ban a téli szünet egy héttel tovább tart, és a diákok csupán január 9-én, hétfőn mennek először iskolába az új évben. Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter még szeptemberben jelentette be, hogy az energiaárak drasztikus növekedése miatt az őszi szünet helyett inkább a téli lesz hosszabb – azaz január első napjaiban a különböző gyermekeket, diákokat érdeklő programok iránt jóval nagyobb lehet az érdeklődés, mint az elmúlt években bármikor.
A Cinema City mozihálózatban január 8-ig kitolják az ünnepek alatt és a hét végén megszokott, hosszabbított nyitvatartást, tehát január 2-án, hétfőn nem kezdenek később a mozik, ahogyan a „hagyományos” hétköznapokon – tudtuk meg Buda Andrea marketing- és PR-igazgatótól.
A szakember elárulta, a karácsonyi és a szilveszteri időszakot követően általában 40-50 százalékkal esik vissza a forgalom, amikor elkezdődik az iskola, ez most egy héttel később következhet be.
Hozzátette, nehéz megjósolni, hogy a meghosszabbított téli szünetben mennyien látogatnak majd el a mozikba, ám az tény, hogy az új Avatar 177 ezer nézőjével minden idők ötödik legjobb magyarországi nyitányát produkálta, és a műsoron több olyan film szerepel, amely érdekelheti a pluszszabadidőt kapó iskolásokat is.
Buda Andrea megjegyezte, nem biztos, hogy a szülők ki tudják venni a szabadságukat január első hetében, ezért számítanak a nagyszülőkkel mozizó gyerekekre is, összességében pedig ünnepi, vagy legalábbis hétvégi látogatottságot remél január első hetében.
Karácsony előtt jelentették be, hogy a nagy érdeklődés miatt december 31. helyett február 28-ig, meghosszabbított nyitvatartással várja a látogatókat a budapesti legokiállítás, a The Art of the Brick. „A közös, minőségi időtöltésre és a művészet új térbe való helyezésére fókuszáló tárlat családok, párok és fiatalok számára is különleges színfoltként jelent meg. A kiállítást idáig több mint százezren látták, reményeink szerint a karácsonyi szezon és a hosszabbítás még legalább feleennyi embert vonz az expóra” – mondta lapunknak Oláh Zsuzsanna, az Event Europe kommunikációs és marketingigazgatója.
Korábban úgy fogalmazott, legalább százezer látogatót várnak a kasszasiker-kiállításra – az úgynevezett blockbusterre –, hiszen a tapasztalatok szerint a családok a növekvő energiaárak és infláció láttán előbb mondanak le a külföldi utazásokról, mint egy hasonló programról. Az ilyen események költségvetése 80-100 millió forint körül mozog, és bár a belépők nem olcsók egy átlag magyar család számára – mivel a színházjegyek árának alját súrolják –, ám cserébe egész délutános kikapcsolódást biztosítanak, így Oláh Zsuzsanna szerint – a hozzáadott értéket figyelembe véve – ár-érték arányban mégsem drágák.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.