Egyre kedveltebb forgatási helyszín a filmesek körében a Hungexpo, ahol tavaly mindössze három nap nem forgattak a különböző, részben magyar, de többségében amerikai filmgyártók, akik körében gyorsan népszerű lett a sokféle igény kiszolgálására alkalmas helyszín.
A Hungexpo mára a legnagyobb magyarországi filmstúdiók vetélytársává vált.
A Covid alatt nemcsak a pavilonok korszerűsítése és új kongresszusi központ építése zajlott, hanem megszületett minden idők legjobb mentőötlete is, miszerint filmstúdióként is üzemelhetnének a különböző csarnokok. A filmezés már a 2020-as üzleti évet is megmentette, azóta pedig jelentősége tovább nőtt.
Az új üzletág rendkívül sikeres, a Hungexpo árbevétele 2022-ben 10 százalékkal meghaladta az eddigi rekordot is, összességében 9,5 milliárd forint körül alakult, aminek csaknem 20 százalékát már filmstúdióként termelték meg
– tájékoztatta a Világgazdaságot Ganczer Gábor, a Hungexpo Zrt. vezérigazgatója.
A gyors siker záloga, hogy a rendezvényközpont területén minden adott az új üzletág kiszolgálásához, konkrétan az őrzés, a parkolás, a catering és a nagy légterű pavilonok, vagyis a műszaki és a humán infrastruktúra egyaránt.
Ráadásul olyan hatalmas területről van szó, ahol különböző típusú rendezvényeket teljesen elkülönítve, akár egy időben is meg lehet tartani. Így lehetséges, hogy miközben fokozatosan beindult a kiállítási ágazat, és sorra nyitottak meg a különböző rendezvények tavaly,
a Hungexpo területén egy-egy napon akár több filmes cég is dolgozott,
miközben épp látogatók ezrei keresték fel az aktuális kiállításokat, vagy érkeztek a meghirdetett konferenciák egyikére.
A járvány miatt elsőként leállított és utolsóként zöld lámpát kapott iparág, a rendezvényszervezés területén érdekelt cég a kitettség csökkentését célozta meg a multifunkcionális kialakításával. Ez, mint az elmúlt időszakban már többször is kiderült, a legfontosabb döntésnek bizonyult. Legutóbb akkor volt életmentő, amikor a Covid már épp lecsengett volna, de máris kitört az ukrajnai háború, jó időre elbizonytalanítva a nemzetközi rendezvényszervezőket Budapest esetében.
Mára már nem háborús helyzetről, hanem egy akut állapotról beszélhetünk
– összegezte Ganczer Gábor.
A Hungexpo vezérigazgatója elmondta: az ukrán helyzet nem segít, de könnyebbség, hogy már legalább nem riadnak el amiatt Budapesttől a nagy konferenciaszervezők, ezáltal egyre több eseményre tudnak szerződni. Budapest versenyképességét növeli a viszonylag gyenge forint, az energiaár-robbanás kezelése viszont változatlanul nagy kihívás mindenkinek.
A rezsiköltségek megsokszorozódása nemcsak a kiállítások költségvetésén, hanem már eleve abban is tükröződik, hogy sok cég jelentősen csökkentette a marketingköltését.
Bár minden idők legnagyobb Agromashexpóját nyitják meg hamarosan,
nagy kérdés, hogy a következő kiállításokon, a Fehován és az Utazás kiállításon, majd a Construmán milyen fizetőképes vásárlóközönség várható, vagyis mennyi szabadon elkölthető pénz marad az infláció mellett az emberek zsebében.
Az év vége nem alakult rosszul a rendezvényiparban, bár a karácsonyi céges partikból tavaly kevesebb volt a békeidőkben megszokottnál – értékelte a piacot Ganczer Gábor, aki a Magyarországi Rendezvényszervezők és -szolgáltatók Szövetségének elnöke is. Kedvező körülmény, hogy a szállodák nem vonultak az ősszel rezsikaranténba – tette hozzá.
A kiállítási piac hazai zászlóshajója, a Hungexpo idén minden kiállítást megrendez, és arra készül, hogy a tavalyinál már több nagy nemzetközi konferenciának ad helyet. Összességében azon dolgoznak, hogy az élő rendezvények visszatéréséhez az új, kétezer fős kongresszusi központ és a sokrétűen variálható régi és új pavilonok megfelelő alapot biztosítanak.
A nemzetközi szinten is elismert budapesti kongresszusi és kiállítási központ olyan jó gyakorlatokkal jár élen, hogy a Hungexpo vezérigazgatóját bízta meg tavaly az anyacég vezetősége a torinói vásárközpont vezetésével, ennek érdekében a budapesti csapat nagy erőkkel kezdett dolgozni Ganczer Gábor irányításával.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.