Újabb híd a keleti és a nyugati gazdaság között, hogy az üdítőitalokat gyártó Hell Energy cégcsoport üzemet tervez építeni Azerbajdzsánban egy helyi beruházási alappal együttműködésben – jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter hétfőn Bakuban. A minisztérium közleménye szerint a tárcavezető azt közölte, hogy a két ország „újabb közös sikertörténetének” alapjait rakják ma le azzal, hogy a Hell Energy cégcsoport megállapodást ír alá az Azerbajdzsáni Beruházási Vállalattal, amelynek alapján közös beruházással, 211 millió dollár értékben gyártóegységet terveznek létrehozni a dél-kaukázusi államban.
A tervek szerint 2025-ben adják át az üzemet, ahol
évente 700-800 millió alumínium italdobozt fognak előállítani,
és ezek mintegy felét meg is töltik, főként helyi és régiós partnerek márkáinak a kiszolgálására. Emellett saját, helyi és regionális piacát is innen tervezi kiszolgálni a Magyarország mellett több másik államban is piacvezető cég – tájékoztatott a miniszter.
Kiemelte, hogy gyorsan nő a kereslet a Hell Energy termékei iránt. Tavaly nagyjából 50 százalékkal bővült a vállalat forgalma, és ennek a kétharmadáért a nemzetközi piac felelt. Ennek kapcsán aláhúzta, hogy
a cég az üdítőital-export globális rangsorában a 12. helyen áll, a szektor exportbevétele tíz év alatt 5,5-szeresére nőtt hazánkban.
Szijjártó Péter elmondta, hogy az elmúlt évek nehéz gazdasági helyzete a világgazdaság minden szereplőjére hatást gyakorolt. Ezek a hatások még a mai napig is érződnek. Szerinte ez különösen igaz az olyan nyitott gazdaságok esetében, mint Magyarország, ahol az export és a bruttó hazai termék (GDP) aránya rendszerint 80 százalék felett van.
Ugyanakkor hazánk gazdasága minden válság ellenére is jól teljesít, tavaly »brutális« rekordot döntött az exportteljesítmény 142 milliárd euróval, ez a 34. hely a világranglistán, miközben az ország csak 95. a lakosságszámát tekintve
– hangsúlyozta a tárcavezető.
Szokatlan házasság: a Hell a mesterséges intelligenciával adta össze az energiaitaltTeljes egészében a mesterséges intelligencia fejlesztette a Hell új energiaitalát. Az új íz minden összetevőjét az MI válogatta és kóstolta, illetve a doboz dizájnját és a marketingeszközeit is az MI tervezte. |
Ennek kapcsán kifejtette, hogy az utóbbi időszakban világossá vált, a kivitel volumenének emelkedése kizárólag akkor reális egyes ágazatokban, ha közelebb viszik a termelést a célpiacokhoz. Elmondta, hogy a kormány támogatja a versenyképes magyar cégek külföldi beruházásait, minthogy ezek a kivitel és az érintett társaságok bevételének további bővülésével, ezáltal pedig a profit egy részének hazai hasznosulásával járnak. Hozzátette, hogy a jelenlegi helyzetben és a most tapasztalható geopolitikai kihívások között az ehhez hasonló beruházások „önmagukon túlmutató jelentőséggel bírnak”.
A beruházást újabb hídnak nevezte a keleti és a nyugati gazdaság között, ami szavai szerint különösen fontos most, amikor jelentős erőfeszítések vannak a nemzetközi politikában ezek szétválasztására.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.