BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Erste: egyre jobban átszoknak a mobilra az ügyfelek

Hetven százalék felett jár a digitálisan aktív ügyfelek aránya az Erste Banknál, miközben az elektronikus tranzakciók közel háromnegyedét már mobilról indítják a pénzintézetnél.

Mióta az Erste George névre keresztelt digitális platformja három éve elindult, a pénzintézetnél közel másfélszeresére nőtt azoknak az ügyfeleknek a száma, akik kényelmesen, elektronikusan intézik pénzügyeiket – közölte a pénzügyi szolgáltató. A digitálisan aktív ügyfelek aránya a George bevezetése előtti 50 százalék körüli szintről mára 70 százalék fölé emelkedett, a banki ügyintézés legfontosabb eszköze pedig a mobiltelefon lett.

Business,Man,Hands,Using,Laptop,And,Holding,Credit,Card,And
Business man hands using laptop and holding credit card and smart phone with digital layer effect diagram as Online shopping concept
mobil, bankolás,
Gyorsan növekszik azoknak az ügyfeleknek az aránya, akik kizárólag mobilt használnak elektronikus banki műveleteikhez. Fotó: Shutterstock – képünk illusztráció

Tavaly az Erste ügyfelei a digitális tranzakciók 73 százalékát indították mobilról, míg két évvel korábban ez az arány még 49 százalék volt.

A mobilról indított utalások, betétlekötések és egyéb műveletek száma 27 százalékkal emelkedett egy év alatt, összegük 6 százalékkal nőtt. Három éve a digitálisan aktív Erste-ügyfelek harmada intézte pénzügyeit kizárólag mobilon, míg közel felük számítógépen. Mostanra azok aránya, akik csak telefonon használják a George-ot 70 százalék fölé nőtt, míg a kizárólag számítógépet használóké 15 százalék alá esett.

A hazai digitális bankolási szokások alapvető átalakuláson mentek át alig néhány év alatt. Az Erste ügyfelei már minden második terméket online igényelnek, öt új ügyfélből egy pedig online nyitja meg számláját. A mobil mindent visz, egyre többen szeretnek minden banki ügyet a telefonjukról intézni. A megváltozott fogyasztói szokásokra reagálva az Erste új szolgáltatásai bevezetésénél a mobile-first elvet követi, vagyis elsősorban az applikáció fejlesztésére koncentrál. Az elmúlt három évben a George App több mint 60 olyan, új funkcióval bővült, melyek növelik az ügyfélélményt és szerethetőbbé teszik a napi pénzügyek intézését. A bank call centerét például már az ügyfelek fele közvetlenül George-ból, beazonosítva hívja

– mondta el Bek-Balla László, a bank digitális csatornák és contact center vezetője.

A számos, tavaly bevezetett újdonság közül az egyik a kiemelt árfolyamos devizaváltás, amelynél az Erste a havi keretösszegig nem számít fel semmilyen díjat, jutalékot, kezelési költséget. A megoldással a bank felvette a versenyt a fintech cégekkel szemben: a banknál pár hónap alatt duplájára nőtt a devizát váltó ügyfelek száma, miközben jelentősen csökkent a népszerű fintech cégeknél vezetett számlákra történő utalások volumene.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.