A Corvinus Nemzetközi Befektetési Zrt.-n keresztül a magyar állam visszavásárolta a Budapest Airport Zrt.-t. A tranzakcióban a Vinci Airports segítette Magyarországot, és ezzel 20 százalékos részesedést szerzett a repülőtérben. Ezt kell tudni, a magyar állam partneréről.
A 3,1 milliárd eurós visszavásárlásban a francia Vinci Airports fogott össze a magyar állami tulajdonban lévő Corvinus Nemzetközi Befektetési Zrt.-vel. A cég a Vinci Group francia koncessziós és építőipari társaság leányvállalata, polgári repülőterek fejlesztésével és üzemeltetésével foglalkozik. Hálózatához 65 repülőtér tartozik 12 országból. Vannak reptereik Franciaországban, Portugáliában, Brazíliában, az Egyesült Államokban, Kombodzsában, Japánban, a Dominikai Köztársaságban, Chilében, Szerbiában, az Egyesült Királyságban és Costa Ricában.
Megszólalt a Budapest Airport legnagyobb részvényese a repülőtér eladásárólA Corvinus Zrt. és a francia Vinci Airports 3,1 milliárd euróért megvásárolta a Budapest Airport Zrt.-t, ezzel a repülőtér visszakerült a magyar állam tulajdonába. A reptér eddigi legnagyobb részvényese, az AviAlliance ügyvezető igazgatója számot adott arról, hogy az elmúlt majdnem húsz évben mennyi fejlesztést hajtottak végre a repülőtéren. |
A cég 1995-ben szerezte meg az első egységeit Kambodzsában. A Phnom Penh és Siem Reap repülőterekre 2040-ig szóló koncessziós szerződést írt alá. 2006-ban az ország harmadik légikikötőjét is megszerezték.
Franciaországban 2003-ban nyerték el az első pályázatukat, amikor megszerezték a Grenoble repülőteret, majd a 2004-ben a Chambéry repülőteret.
A Vinci Airports elnöke Nicolas Notebaert, aki 2008 óta vezeti a céget. A bevétele 2022-ben majdnem 2,7 milliárd euró volt, nettó jövedelme 507 millió euró.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.