BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Magyarországon először használt, világszintű csúcstechnológiával épül az új tesztpálya Zalaegerszegen

Különleges új elemmel bővül Európa egyik legmodernebb komplexuma, a zalaegerszegi AVL ZalaZONE Járműipari Tesztpálya: jövő májusra készül el a nagysebességű oválpálya, amelyet a világon szinte egyedülálló csúcstechnológiával építenek. A pályát várhatóan német és közép-kelet-európai gyártó cégek használják majd, a járművek folyamatos, hosszú távú, nagy sebességű tesztelésére.

Év végéig készül el Zalaegerszegen a ZalaZONE Járműipari Tesztpályán a 4600 méter hosszúságú oválpálya (High Speed Oval) építése, amely egy olyan speciális csúcstechnológiával készül, amelyből csak kettő van a világon – számolt be a zaol.hu. A technológia különlegessége, hogy a parabola keresztmetszetű íveket a számítógép vezérelt, speciális híd finisherrel és a függesztett úthengerekkel terítik le.

csúcstechnológiával
A világon még egy helyen, Japánban dolgoznak jelenleg ezzel a csúcstechnológiával / Fotó: Pezzetta Umberto

Különleges csúcstechnológiával készül az aszfalt

A zaol.hu-nak a kivitelező cég vezetője arról beszélt: a világon csupán kettő olyan gép létezik, amely egyszerre tudja a 12-14 méter közötti aszfaltsávot 47 fokos dőlésszögben húzni. 

Folyamatosan, egy kötélgörbe mentén állítja elő a hézagmentes parabolaívet, így teljesen sima lesz az útburkolat. Naponta kétszáz métert tudunk aszfaltozni, összesen három réteg kerül a pályára  

– mondta a szakember, aki szerint az északi íven kettő réteg már elkészült, jelenleg a déli ív második rétegét húzza a gépsor, majd ezek után kerül fel a kopóréteg. A munkák során körülbelül 8500 köbméter aszfaltot terítenek le. Csicsely Gábor hozzátette, a finisher melletti, különböző ívű palástokkal ellátott úthengereket ugyancsak erre a feladatra készítették. A speciális munkagépeket a szervízúton közlekedő úthengerek tartják.

Ez lesz AVL ZalaZONE Járműipari Tesztpálya negyedik fontos eleme

Az AVL ZalaZONE Járműipari Tesztpálya azért különleges, mert a konkurens, 25-30 éves létesítményekhez képest Európa legmodernebb komplexuma. Három olyan eleme is van, amely máshol nincsen: 

  • egyik ilyen a városi tesztkörnyezet, a Smart City. Emellett kiemelkedő fontosságú 
  • a fejlett vezetősegítő rendszerek tesztelését szolgáló, úgynevezett ADAS felület, 
  • valamint a saját autópálya szakasz. 

A 4,5 kilométer hosszú, nagy sebességű oválpálya (High Speed Oval) ugyancsak kuriózum lesz, amelyet előreláthatólag jövő májusban adnak át. A pályát a szakemberek szerint várhatóan azok a német és közép-kelet-európai gyártó cégek használják majd, akik általánosságban a tesztpályát is. Az új tesztpálya a járművek folyamatos, hosszú távú, nagy sebességű tesztelését valós körülmények között teszi lehetővé.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.