Újabb fontos mérföldkőhöz érkezett a kecskeméti Mercedes-Benz-gyár. Októberben gördült le a gyártósorról az üzem kétmilliomodik autója, egy tisztán elektromos hajtású EQB. A elektromos hajtású járművek a csúcskategóriás belső égésű motorok és a plug-in hibridek mellett szerves részét képezik a telephely kompaktautó-termékpalettájának. Az üzemben jelenleg a Mercedes-Benz A osztály modelljei, a CLA Coupé és Shooting Brake modellek, valamint a Mercedes-Benz EQB-k készülnek – írta csütörtöki közleményében a Mercedes.
Kiemelték, hogy
2023-ban összesen több mint 174 ezer jármű gördült le a kecskeméti gyártósorokról.
„Kétmillió elégedett ügyfél vezet olyan Mercedes-Benzt, amely Kecskeméten készült. Ez az eredmény elsősorban a munkatársaink sikere, akik nap mint nap szakértelemmel és szenvedéllyel építik a világ legvonzóbb járműveit a magyarországi telephelyen. Munkájuk minősége és a gyár hatékonysága példaértékű a Mercedes-Benz Operations teljes termelési hálózatában” – emelte ki a kerek szám kapcsán Jörg Burzer, a Mercedes-Benz Group AG igazgatóságának termelésért, minőségügyért és ellátási láncért felelős tagja.
Jens Bühler, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. igazgatója hozzátette: a jelenleg is zajló gyárbővítéssel biztosítják, hogy továbbra is megbízható partnerei lehessenek vásárlóiknak, a világ bármely pontjáról is legyen szó. Kiemelte, hogy a vállalat 2024-ben a legvonzóbb autóipari munkáltató lett a Randstad Awards díjazottjai között, egyúttal az elmúlt tizenegy évben tízszer ért el dobogós helyezést „Az év legvonzóbb munkáltatója” felmérésben.
Kecskeméten 2012-ben indult el a Mercedes-Benz kompakt modellek gyártása, közös termelési hálózatban a dél-németországi Rastattban található járműgyárral.
Ez volt az első olyan Mercedes-Benz modell, amelyet kizárólag Kecskeméten készítenek, és innen szállítanak a világ minden tájára.
2021-ben a tisztán elektromos hajtású EQB-vel megkezdődött az első magyarországi sorozatgyártású elektromos jármű gyártása.
A kecskeméti telephelyen ugyanazon a gyártósoron készülnek az elektromos meghajtású belső égésű motorral szerelt, és a teljesen elektromos járművek is. Ez a rugalmasság lehetővé teszi az autógyártó számára, hogy a gyártást az igényekhez igazítsa, és minden ügyfélnek olyan autót gyártson, amilyet szeretne.
A közleményben kiemelték, hogy a Mercedes-Benz szilárdan hisz az elektromos mobilitás jövőjében, és felkészült az ügyfelek különböző igényeinek kielégítésére, függetlenül attól, hogy teljesen elektromos járművet vagy elektromos meghajtású csúcstechnológiás belső égésű motorral szerelt járművet szeretnének.
Októberben átadták a Mercedes-Benz akkumulátor-újrahasznosító üzemét a németországi Kuppenheimben. A helyszínre kilátogatott Olaf Scholz is, aki szerint a létesítmény megmutatja, hogy mekkora potenciál rejtőzik az országban, és mennyire kulcsfontosságúak a legújabb technológiák. Hangsúlyozta: a német autógyártóknak nem kell félniük a kínai konkurenciától. A gyár éves kapacitása 2500 tonna, és több mint 50 ezer új akkumulátormodul gyártásához lesz képes értékes alapanyagokat előállítani. A Világgazdaság egyedüli magyar újságként részt vehetett az eseményen, helyszíni tudósításunkat itt találja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.