Még a kecskeméti Mercedesnél is jobban fizet majd a szegedi BYD. Míg a német prémiumgyártó hazai üzemében átlagosan 1600 eurót lehet keresni, a kínai cég 1800-2000 eurót fizet majd havonta – írja az index.
Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter szerint így a jövőre megnyíló üzem nemcsak a régió infrastruktúráját fogja javítani, hanem a béreket is felfelé húzza majd. Most még a szegedi fiatalok közül sokan Budapesten, a Dunántúlon vagy külföldön kénytelenek munkát vállalni, mert – ahogy többen is elmondták – a Dél-Alföldön nem kapnak megfelelő ajánlatokat. A cég szegedi beruházásának már a híre is felpezsdítette a munkaerőpiacot.
A kínai gyár gőzerővel épül, és néhány hete a cég személyzeti osztálya már megkezdte a munkaerő-felvételt is,
a tervek szerint 2025 végén már legurulnak az első kész autók is a gyártósorról.
Szegeden összesen 430 diák kezdett kínaiul tanulni. A Szegedi Tudományegyetem Konfuciusz Intézete szeptembertől 10 általános és középiskolában teszi lehetővé, hogy a diákok kínaiul is tanulhassanak. Az intézet nyelvtanárai összesen 430 tanulóval találkoznak hetente több alkalommal is.
A Szegedi Szakképzési Centrum az oktatás területén prioritásként kezeli a duális képzést, a munkaerőpiaci igényeknek való megfelelést, a partner cégekkel történő, jövőre fókuszáló együttműködést, így a BYD-val is terveznek együttműködést.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.