Az M0-s 13,4 kilométerénél lévő, a Nagytétényi út és a Budapest – Pusztaszabolcs vasútvonal felett átívelő híd dilatációs szerkezetei a nagy tehergépjármű forgalom hatására súlyosan károsodtak. A hibákat rövid idejű forgalomkorlátozás mellett már nem lehet hatékonyan javítani, ezért a szakemberek egy soron kívüli, hosszabb ideig tartó beavatkozás mellett döntöttek. Ezek kivitelezésénél igyekeznek figyelembe venni az érintett szakasz forgalmi terhelését.
A munkálatok az irányonkénti két szűkített sáv átvezetése mellett csak három ütemben valósíthatók meg: az első ütem július 11- 22 közé esik, a másodikat és harmadikat a Forma-1 Magyar Nagydíjat követően, augusztus hónapra időzítik. A kivitelezés időszakában az érintett szakaszon óránként 60 kilométer lesz a megengedett maximális sebesség, míg az előző (belső) sávban legfeljebb két méter széles járművekkel lehet közlekedni. A közeli csomópontokban forgalomkorlátozás nem lesz érvényben.
A terelés kiépítése és bontása alatt az irányonkénti két sáv nem biztosítható, ugyanis a két pályát elválasztó terelőfalak áthelyezéséhez rövid ideig teljes pályazárat kell elrendelni, így ebben az időszakban torlódás kialakulására kell számítani. A forgalom minél kisebb mértékű zavarása érdekében a terelést hétvégeken építik ki, és hétköznap éjszaka bontják.
Mivel az érintett szakasz megfelelő áteresztőképességét a nagyobb torlódások elkerülése érdekében fenn kell tartani, nem lehet elégséges munkakörülményeket és munkaterületet biztosítani ahhoz, hogy végleges és hosszú távú megoldást valósítsanak meg a kivitelezők. Ehhez a teljes dilatációs szerkezet korszerű típusra való cseréjére lenne szükség, erre azonban csak az M0-s autóút második pályájának átadása után kerülhet sor.
Ennél fogva elképzelhető, hogy a forgalom biztonságos átvezetése és a közeli lakóövezet zajterhelésének csökkentése érdekében a későbbiekben további, kisebb volumenű javítások válhatnak szükségessé. Ennek ellenére a most megvalósuló felújítás után a korábbi gyors beavatkozásokhoz képest mindenféleképpen tartósabb, az igénybevételnek jobban megfelelő dilatációs szerkezeten haladhatnak át majd a járművek. Fontos tudnivaló, hogy a terelések idején folyamatosan dolgoznak a kivitelezők, akik az egyes technológiai folyamatoknak megfelelően bizonyos fázisokban a híd alatt tevékenykednek. Ebből a felszínen közlekedők semmit sem érzékelnek, ugyanakkor a forgalomterelés, amelyet csak a szükséges ideig tartanak fenn, műszaki és közlekedésbiztonsági szempontból ekkor is indokolt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.