BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A neten (szinte) minden eladó

„Nem fogod elhinni, de az emberek a neten is mindent megvesznek, főleg, ha a gyerekükről van szó” – mondta egy volt kollégám azon a rendezvényen, ahol a legjobb hazai internetes kereskedőket díjazták. Egy éve hagyta el végleg az újságírói pályát és kóstolt bele közvetlen közelről is az e-üzletbe, a világhálón néhány éve elindított játékkereskedését akarta felfuttatni. Pont a legjobbkor – próbáltam ellenérvet felhozni, de megcáfolt, a recesszió ellenére egy év alatt 60 százalékot nőttek, garázscégből közel tízfős kisvállalkozássá bővültek. „Ma szükség van az operatív irányításomra is, de pár év múlva, meglátod, már csak stratégaként figyelem a további bővülést” – vizionálta a jövőt.


Talán nem tévedés azt mondani, jogosan lehet bizakodó. A magyarországi elektronikus kiskereskedelem komoly növekedés előtt áll, mert mint a szakmai rendezvényen hallottuk, a hazai e-vásárlók aránya nem éri el a lakosság számának 10 százalékát, igaz, még az ehhez szükséges internetpenetrációban is van hová javulnunk. Az e-kereskedelemben regisztrált közel két és fél ezer vállalkozás az idén 95 milliárd forintnyi bevételen osztozhat. Igaz, ma már a termékek és szolgáltatások meglehetősen széles köre fér bele az online kosárba, és bár lesznek olyanok, amelyek később sem kapnak benne helyet, az előrejelzések mégis növekedésről szólnak. Persze mint minden, ez a terület is folyamatosan átalakul, mert ki gondolta volna mondjuk egy évtizede, hogy a felesleges karácsonyi ajándékoktól nem csak tovább ajándékozás útján szabadulhatunk meg. Aztán a klasszikus e-kiskereskedők mellett egyszer csak megjelentek az aukciós webáruházak, ahol akár a használt holmi is új gazdára találhat. Szakértők ennek a szegmensnek jósolnak még fényesebb jövőt, mivel a válság nyomán az e-vevők még árérzékenyebbek lettek, szeretik maguk alakítani a vásárlások végösszegét.


A technológia tovább fejlődik, az internetre kapcsolt háztartások száma remélhetőleg tovább és gyorsabban nő, miközben marad – a bizalmatlanság. Nem nagyon szeretünk olyan terméket venni, amelyet csak képen látunk, ezzel kapcsolatban rossz tapasztalatokat már a csomagküldő cégeknél is szerezhettünk. A katalógusban szereplő ruhamodell soha nem volt olyan színű, és soha nem abból az anyagból készült, mint amit nekünk kiszállítottak. Apropó szállítás: ezt sem olyan egyszerű rugalmasan megszervezni, mert a futár is többnyire munkaidőben szállít. A szabadnapot erre nem pazarolnánk, a munkahelyi csomagátvételt pedig nem mindenhol nézik szívesen.

Aztán ott az online fizetés. Nehéz úgy bizalmi légkört teremteni e téma körül, ha az ember napról napra azt hallja, hogy ne rakjuk ki bizalmas (bankkártya-) adatainkat a világhálóra. De a problémák azért vannak, hogy megoldjuk őket, így hát netre fel! Sági Gyöngyi

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.