BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Erősödő keleti verseny

Európa nyugati feléből a keletibe és egyre inkább Ázsiába áramlik a járműalkatrész-gyártás. A hazánkban mintegy 65 ezer embernek munkát adó ágazat jelenét a megrendelések 30-40 százalékos esése, jövőjét pedig a folyamatosan erősödő indiai és kínai konkurenciával való küzdelem határozza meg.

Miután árban – olcsóságban – nem tudunk versenyezni az ázsiai gyárakkal, és egyre inkább látni kell, hogy a betanított munkát nem ide hozzák a multinacionális vállalatok, csupán a komoly szakértelmet igénylő alkatrészek gyártásával lehetünk versenyképesek. Ehhez azonban nincs elegendő megfelelően képzett munkavállaló.

A Daimler döntése, hogy Kecskeméten Mercedes-gyárat épít, örömet szerzett a reménybeli alkatrész-beszállítóknak, de aggodalmat is okoz: a környékbeli cégek attól tartanak, elszívják tőlük a képzett munkaerőt, a város környékén ugyanis nincs elegendő szakember. Szakértők szerint a foglalkoztatottsági szint megtartása érdekében olyan szabályozás kellene, hogy egy fejlesztési alapba kerüljön a járműipari vállalatok adójának bizonyos része.

A piacképes termékeket ugyanis folyamatosan fejleszteni kell, és ezt az autógyárak, s a nagy alkatrészgyártó konszernek el is várják beszállítóiktól.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.