Felemás évet zárt tavaly a nemzetközi folyami árufuvarozás legnagyobb magyar tulajdonú társasága, a Fluvius Hajózási és Szállítmányozási Kft. A piaci részesedését több szállítással (főleg a Rajnán) ugyan növelni tudta, az árbevétele az előzetes adatok szerint mégis mintegy 26 millió forinttal (1,23 milliárdra) csökkent a 2008. évihez képest – közölte Bencsik Attila ügyvezető igazgató, résztulajdonos. Ez utóbbiban nagy szerepet játszott a fuvardíjak általános esése, ennek mértéke egyes viszonylatokban a 30-40 százalékot is elérte.
A társaság a múlt évinél mintegy 15 ezer tonnával több, összesen 225 ezer tonna darabos és ömlesztett árut fuvarozott saját és bérhajókkal, ez Bencsik Attila szerint az elmúlt évek során kialakított portfóliós szemléletnek (hajók, megbízók) köszönhetően egyértelmű siker az erős fuvarpiaci hanyatlást tekintve. A kieső – döntően agrárterméket tartalmazó – fuvarokat másokkal, például a felfutó acél-, takarmány- és műtrágyaszállításokkal pótolta.
Az idén 50-100 ezer tonnával tovább nőhet az összfuvar-
mennyiség, elsősorban a nyugat-európai megrendelések jóvoltából. A rajnai és felső-dunai kikötők között teljesített úgynevezett harmadik országos fuvarok részaránya értékben már tavaly is meghaladta az 50 százalékot a Fluvius összforgalmában. Az idén várhatóan újabb 105 méteres egységgel bővítik a cég saját – jelenleg öt korszerű önjáró hajóból álló – flottáját, amely révén a Rajnán már eddig is versenyelőnyt élveztek az uniós versenytársakkal szemben. GI
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.