BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Harmadik fázisban a válság?

A világgazdasági válságnak egyes elemzők szerint még nincs vége, sőt egy harmadik fázis kezd körvonalazódni. Gyengék az európai tőzsdék iránymutató indexei, az Egyesült Államokban pedig a munkanélküliség még nem stabilizálódott.

A válsággal párhuzamosan egyre több cég bocsát ki kedvezményes vásárlásra jogosító online kuponokat, az emberek pedig egyre többet használják azokat. Nem csoda, hiszen a kuponoknak óriási vásárlásösztönző erejük van. A kereskedők nagyobb forgalmat remélnek tőle, a vásárlók pedig örülnek, mert olcsóbban jutnak a termékekhez. Ez egy lépés is lehet a válságból kivezető úton. Hiszen a recesszió akkor szűnik meg, ha a kereskedelem újraéled. A kuponok pedig jó eszköznek bizonyulnak ehhez; főként az online változatok, mert azok gyorsabban beépülnek a kereskedelem körforgásába.

Az online kuponok népszerűsége nő, szemben az újságpapírban lévő nyomtatott kuponoknál, ezt egybehangzóan állítja a Coupons.com és a Newspaper Association of America. Az újságban lévő kuponok tehát veszélyben vannak. A Coupons.com növekvő jövőt jósol a digitális kuponoknak, mivel 2008-hoz képest 2009-ben az Egyesült Államokban 170%-kal nőt az online kupon üzletág. Egyre több cég kuponja jelenik meg a neten a cég saját oldalán, vagy a kupongyűjtő és akciószervező oldalakon. A netes kuponokat csak ki kell nyomtatni, vagy a le kell tölteni a telefonra, illetve átküldhetik az aktuális hűségpont számlájukra az érdeklődők. A felmérés szerint a beváltott kuponok száma 2007-ben 140 millió dollár, 2008-ban 320 millió dollár, 2009-ben 858 millió dollár volt ez két év alatt lényegében 500%-kos növekedést jelent.

Magyarországon is jelentős a növekedés

Magyarország első és legnagyobb online kupongyűjtő oldala, a www.napiakciok.hu hazai viszonylatban ugyanilyen dinamikus növekedést tapasztal.

„Az amerikai tapasztalatok alapján indított online kupongyűjtő oldalunkon számos cég és szolgáltatás kuponja megtalálható, amire folyamatosan nagy a kereslet. A karácsonyi, a tavaszi és az iskolakezdési kuponakcióink hoznak igazán sikereket. Hiszen ekkor számos nagy bevásárlóközpont is csatlakozik hozzánk. A recesszió kezdetén, a 2008-as karácsonyi akcióban kinyomtatott kuponokhoz képest 2009 tavaszán – a válság tetőzésekor – 400%-os, őszén pedig 600%-os emelkedést tapasztaltunk.

Így még 2009-ben a két nagy kampánynál is hatalmas volt a különbség, hiszen az iskolakezdési akció idején 150%-kal több kupont nyomtattak ki, mint a tavaszi során. Hamarosan indul a 2010-es Tavaszi Kupon Napok, március 10-14. között, és mivel a válságnak nincs vége, a tavalyit is meghaladó, még nagyobb kuponfelhasználást tervezünk. A számok emelkedésére minden alapunk megvan, hiszen a budapesti, győri és pécsi Árkád, valamint a debreceni Fórum bevásárlóközpontban lehet a szerényebbtől a legismertebb márkákig számos termékre legtöbb esetben 20, de akár 30-40%-os kedvezménnyel vásárolni az online kuponok segítségével” – mondja Besenyei Kálmán, a Napiakciok.hu vezetője. 

Az USA-ban tavaly csúcson volt a kuponhasználat, s ezen belül az online kuponozás mutatott robbanásszerű emelkedést. Számos érv szól az internetes kuponozás mellett, egy a sok közül, hogy az újságban megjelenő kuponoknál jelentős összeget tesz ki a papírköltség. Ennél meghatározóbb érv, hogy világszerte és hazánkban is évről-évre egyre csökkennek a nyomtatott lapok példányszámai. Ezzel párhuzamosan viszont egyre nagyobb teret nyernek az internetes felületek és a hozzájuk kapcsolódó e-kereskedelem. Az az olvasóközönség, mely jelentős vásárlóerővel jelenik meg az üzletekben, az már egyre kisebb mértékben olvas napilapot, helyette az információszerzésre, a tájékozódásra és a szórákozásra az internetet használja.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.