A válsággal párhuzamosan egyre több cég bocsát ki kedvezményes vásárlásra jogosító online kuponokat, az emberek pedig egyre többet használják azokat. Nem csoda, hiszen a kuponoknak óriási vásárlásösztönző erejük van. A kereskedők nagyobb forgalmat remélnek tőle, a vásárlók pedig örülnek, mert olcsóbban jutnak a termékekhez. Ez egy lépés is lehet a válságból kivezető úton. Hiszen a recesszió akkor szűnik meg, ha a kereskedelem újraéled. A kuponok pedig jó eszköznek bizonyulnak ehhez; főként az online változatok, mert azok gyorsabban beépülnek a kereskedelem körforgásába.
Az online kuponok népszerűsége nő, szemben az újságpapírban lévő nyomtatott kuponoknál, ezt egybehangzóan állítja a Coupons.com és a Newspaper Association of America. Az újságban lévő kuponok tehát veszélyben vannak. A Coupons.com növekvő jövőt jósol a digitális kuponoknak, mivel 2008-hoz képest 2009-ben az Egyesült Államokban 170%-kal nőt az online kupon üzletág. Egyre több cég kuponja jelenik meg a neten a cég saját oldalán, vagy a kupongyűjtő és akciószervező oldalakon. A netes kuponokat csak ki kell nyomtatni, vagy a le kell tölteni a telefonra, illetve átküldhetik az aktuális hűségpont számlájukra az érdeklődők. A felmérés szerint a beváltott kuponok száma 2007-ben 140 millió dollár, 2008-ban 320 millió dollár, 2009-ben 858 millió dollár volt ez két év alatt lényegében 500%-kos növekedést jelent.
Magyarországon is jelentős a növekedés
Magyarország első és legnagyobb online kupongyűjtő oldala, a www.napiakciok.hu hazai viszonylatban ugyanilyen dinamikus növekedést tapasztal.
„Az amerikai tapasztalatok alapján indított online kupongyűjtő oldalunkon számos cég és szolgáltatás kuponja megtalálható, amire folyamatosan nagy a kereslet. A karácsonyi, a tavaszi és az iskolakezdési kuponakcióink hoznak igazán sikereket. Hiszen ekkor számos nagy bevásárlóközpont is csatlakozik hozzánk. A recesszió kezdetén, a 2008-as karácsonyi akcióban kinyomtatott kuponokhoz képest 2009 tavaszán – a válság tetőzésekor – 400%-os, őszén pedig 600%-os emelkedést tapasztaltunk.
Így még 2009-ben a két nagy kampánynál is hatalmas volt a különbség, hiszen az iskolakezdési akció idején 150%-kal több kupont nyomtattak ki, mint a tavaszi során. Hamarosan indul a 2010-es Tavaszi Kupon Napok, március 10-14. között, és mivel a válságnak nincs vége, a tavalyit is meghaladó, még nagyobb kuponfelhasználást tervezünk. A számok emelkedésére minden alapunk megvan, hiszen a budapesti, győri és pécsi Árkád, valamint a debreceni Fórum bevásárlóközpontban lehet a szerényebbtől a legismertebb márkákig számos termékre legtöbb esetben 20, de akár 30-40%-os kedvezménnyel vásárolni az online kuponok segítségével” – mondja Besenyei Kálmán, a Napiakciok.hu vezetője.
Az USA-ban tavaly csúcson volt a kuponhasználat, s ezen belül az online kuponozás mutatott robbanásszerű emelkedést. Számos érv szól az internetes kuponozás mellett, egy a sok közül, hogy az újságban megjelenő kuponoknál jelentős összeget tesz ki a papírköltség. Ennél meghatározóbb érv, hogy világszerte és hazánkban is évről-évre egyre csökkennek a nyomtatott lapok példányszámai. Ezzel párhuzamosan viszont egyre nagyobb teret nyernek az internetes felületek és a hozzájuk kapcsolódó e-kereskedelem. Az az olvasóközönség, mely jelentős vásárlóerővel jelenik meg az üzletekben, az már egyre kisebb mértékben olvas napilapot, helyette az információszerzésre, a tájékozódásra és a szórákozásra az internetet használja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.