Bíztató jelek tapasztalhatók a rendezvényes szakmában: a Promo Direkt 3200 interjús reprezentatív felmérés szerint a nagyvállalatok a tavalyinál nagyobb számban és nagyobb összegeket szánnak különböző rendezvényekre. Míg a válság előtti években a megkeresett nagyvállalatok 45 százaléka a jelezte ugyanis valamilyen rendezvény megtartását, az elmúlt években ez 31 százalékra csökkent, az idén viszont már két százalékponttal nagyobb lett.
A válság előtt körülbelül ezer cég közölte, hogy szívesen fogad ajánlatot rendezvény helyszín hotel, panzió, étterem vagy nagyobb eseményeknél művészeti vagy sportcsarnok, múzeum részéről, illetve teljes körű vagy speciális rendezvényes szakcégtől. Tavaly ezek száma 740 volt, az idén azonban már ismét közelíti a 800-at. Az összegek is nagyobbak lehetnek: 2008-ban a nagyvállalatok még több mint a fele jelezte, hogy egymilliónál többet költ rendezvényekre, tavalyra ez 35 százalékra csökkent, az idén viszont 40 százalék volt.
Mindenki abban reménykedik, hogy a német és más nyugati gazdaságok után nagy nehezen végre beindul hazánk és ehhez kapcsolódóan a rendezvényes piac is. Persze a különböző ilyen profilú cégeknek ez más és más arányokat jelenthet, hiszen aki több lábon állt és több ügyfelet szolgált ki, az némi fogyókúrával, költséghatékonyabb megoldásokkal jobban átvészelte e súlyos időszakot. Viszont akinek csak egy-két nagyobb megrendelője volt, és ezek nagyrészt vagy akár teljesen lemondtak a korábbi rendezvényekről, azok akár csődbe is mehettek. Nem volt véletlen jó pár 4 és 5 csillagos hotel bezárása, nem szólva a 2-3 csillagosokról panziókról.
Különösen bíztató az egykor szebb napokat látott tréninges piac újjászületése. A Promo Direkt felmérése szerint a válság előttiről majdnem a felére esett vissza a céges továbbképzések száma, s ez a negatív tendencia most megállt. Ráadásul régebben a cégek egyharmada jelezte, hogy többnapos rendezvényéhez szállásfoglalást igényel, ez 2009-re 26 százalékra, tavaly pedig 24-re esett vissza – az idén viszont már 28 százalékot mértek.
A pozitív tendencia örvendetes, de nem elég a reménykedés: a szállodák, más helyszínek és a rendezvényszervező cégek üzletkötőinek, marketingeseinek aktív ügyfél-akvizíciós munkát kell végezniük – hívja fel a figyelmet az ügyvezető. Kevesen voltak azok, akik a válság évei alatt tudatosan igyekeztek előre menekülni, proaktívan megkeresni a felhasználókat, a rendezvényt tervező cégeket. Ma már mind többen alkalmazzák ügyfél-akvizícióra az internetet, bár az e-mail marketinges módszerekben sokan csalódnak. Mind többen fordulnak profi adatbázis marketing vagy tele marketing céghez is – számol be Szentirmay László, a cég ügyvezető igazgatója a tapasztalatairól. A legcélravezetőbb pedig integrált, egymásra épülő kampányt készíteni, a rendezvényes adatbázisból leszűrni az érdeklődő cégeket, nekik személyre szabott ajánlatot küldeni, majd pár nap múlva lekövetni telefonon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.