Számos vállalat a profitját olyan államokba helyezi át, ahol különösen alacsonyak az adókulcsok. Az OECD igyekezett fellépni ezen jelenséggel szemben - mindaddig, amig a cégek fel nem fedezték a legújabb trükköt.
A Süddeutsche Zeitung rámutat: senki nem tudja pontosan, hogy Németország mennyi pénzt veszít a konszernek legális adótrükkjei következtében. Ám vannak erre vonatkozó utalások. Négyet említenek ezek közül. A Deutsches Institut für Wirtschaftsforschung (DIW) kiszámolta, hogy a Németországban működő vállalatok évente 90 milliárd euró összegű nyereség után nem fizetnek adót. Az Európai Bizottság szerint az Európai Unió évente ezermilliárd eurótól esik el adófizetést elkerülők és adócsalók miatt.
Az Amazon például 2012-ben Németországban 8,7 milliárd dollár (azaz 6,61 millárd euró) értékben forgalmazott, többet, mint bármely más piacon az Egyesült Államokon kivül. Ez után mindössze 3,2 millió euró adót fizetett, mert az üzleti forgalmának nagy része az adózás szempontjából kedvező Luxemburgon keresztül bonyolódott le. A Starbucks az elmúlt három évben nulla társasági adót fizetett Németországban. Ugyanis a 161 fiókjában "nem gazdálkodott ki adóköteles jövedelmet". Pedig becslések szerint a Starbucks 2011-ben Németországban 117 millió euró összegű forgalmat bonyolitott le.
A Süddeutsche Zeitung a továbbiakban rámutat, meg kell várni, hogy az OECD 15 lépést tartalmazó akcióterve milylen hatású lesz. A fő cél az, hogy a vállalatok ott fizessenek adót, ahol ténylegesen működnek és ahol értéket teremtenek. A cél, hogy a konszernek a jövőben ne tudják olyan könnyen más országokba átpasszolni a profitjaikat. Ez megakadályozandó szeretne az OECD nemzetközi normákat megszabni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.