Felkai György lett az Első Nemzeti Közműszolgáltató (ENKSZ) marketing- és kommunikációs igazgatója - derül ki a társaság egy friss iratából. A Népszabadság azt írja, az egykor a Molnál is dolgozó szakember 2010 és 2014 között az állami MVM kommunikációját irányította, amivel az ország messze legnagyobb, évi tízmilliárdos reklámkerete felett rendelkezett.
A lap korábbi információi szerint eme pénzek jelentős része Simicska Lajos médiatársaságainál kötött ki. Az MVM-től történt tavalyi távozása után a központi állami reklámköltést felügyelő Nemzeti Kommunikációs Hivatal vezetői székének várományosaként emlegették, ám ez végül - nem függetlenül a Fidesz-közeli pénzcsoportok belharcaitól - téves jóslatnak bizonyult. Egyes forrásaink szerint Felkai elmozdítása az MVM-ből tisztáldozat volt az Orbán–Simicska háborúban.
Az ENKSZ menedzsmentjéből eddig őrajta kívül Horváth Péter vezérigazgató vált ismertté. Horváth korábban vezette a Fidesz szolnoki szervezetét, évtizedekig a Molnál dolgozott, a 2010-es kormányváltást követően az energiafelügyelet elnökévé nevezték ki, annak 2013-as átszervezése után pedig az MVM gázügyekért felelős vezérigazgatója lett.
Az MVM-et a 2010-es váltást követően Simicska Lajoshoz közel álló szervezetként említették, az onnan hozzááramló pénzeken túl például azért, mert az állami energiaholding vezetője, Baji Csaba is egy Simicska-közeli társaságtól érkezett 2010-ben az MVM élére. A Szolnok tulajdonában álló városfejlesztő társaságot Horváth Péter ma is együtt felügyeli a Simicska-közeli Remeczki Ferenccel.
Az ENKSZ megalapításában oroszlánrészt vállalt Németh Lászlóné, a Miniszterelnökség nemzeti pénzügyi szolgáltatásokért és postaügyekért felelős államtitkára is, akit szintén Simicska-közeliként tartanak számon.
Az ENKSZ „égisze alatt” működő Főgáz hétfőn kapott országos gázszolgáltatási engedélyt. Ez alapján mostantól bárki átszerződhet a meglévő gázszolgáltatójától a Főgázhoz, azonban ott se számítson olcsóbb gázra. A Népszabadság információi szerint a közeljövőben nagyszabású politikai és reklámkampánnyal igyekeznek meggyőzni a lakosságot, hogy ennek ellenére is váltson.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.