BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Össztűz a bónusztilalomra

Kommunikációs offenzívát indítottak a hazai reklám- és médiaipar szereplőit képviselő szervezetek a reklámközvetítői díjak kapcsán. A bónuszok kérdését a jövő évi központi költségvetésről szóló törvényjavaslatban rendezné a kormány, és az Országgyűlés elé került tervezet szerint a jövőben a hirdetések feladóinak kellene megfizetni ezt a tételt, ami a közzétételi díj 15 százaléka lehet. További fontos változás, hogy a reklámügynökségek ugyan közvetíthetnek az ügylet során, azonban a hirdetőknek és a médiumoknak közvetlenül kell majd egymással szerződniük.

A javaslat kapcsán a Magyar Reklámszövetség (MRSZ), a Magyar Lapkiadók Egyesülete (MLE) és a Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete (MTE) is közleményben tiltakozott. A piaci szereplők egységesen azon az állásponton vannak, hogy amennyiben elfogadják ezt a tervezetet, az azonnal káros gazdasági következményekkel jár. Az MRSZ szerint a megjelent törvénymódosító javaslat szakmai- és piacműködtetési szempontok szerint is indokolatlan mélységben kívánja szabályozni a hazai médiaágazatot. Ez megítélésük szerint előre nem látható veszélyt rejt magában tekintettel arra, hogy információik alapján a módosító tervezetet semmilyen hatástanulmány és szakmai egyeztetés nem előzte meg. A szabályozás miatt az ügynökségi piac finanszírozhatatlanná válhat, ezzel együtt megnő a média oldal pénzügyi kockázata és hatalmas adminisztrációs teher hárul a hirdetőkre és a médiavállalatokra – állítja közös közleményében az MLE és az MTE.

A Magyar Reklámszövetség és társszövetségei jelezték azt is, hogy hangsúlyosan kérik a kormányt a jogszabálytervezet azonnali visszavonására annak káros hatásaira. A szakmai szervezetek a tervezett változtatással kapcsolatos álláspontjukról levélben tájékoztatták Lázár János miniszterelnökséget vezető minisztert és Varga Mihály nemzetgazdasági minisztert.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.