BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Büszke az NGM a magyar külkereskedelemre

Az idei év első tíz hónapjában elért 6,8 milliárd eurós külkereskedelmi többlet már most meghaladja a tavalyi egész éves teljesítményt - mondta a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) kiemelt vállalati kapcsolatokért felelős helyettes államtitkára. A szaktárca éves szinten mintegy 8 milliárd eurós külkereskedelmi többletre számít.

Marczinkó Zoltán szerint a növekedés hátterében többek között az energiahordozók árszínvonalának és importvolumenének több mint 30 százalékos csökkenése áll. Mint mondta, ennek oka részben az enyhébb tél, valamint a magyar ipar energiahatékonyabb működése.

Kifejtette: a fő külkereskedelmi partner továbbra is az Európai Unió, a magyar export csaknem 80 százaléka a tagállamokba irányul, a legfontosabb kereskedelmi partner Németország, emellett pedig a nem hagyományos piacok, mint Japán, Dél-Korea, és a dél-amerikai államok is értékelhető teljesítményt nyújtottak, ami a járműgyártásban mutatkozik meg elsősorban.

Elmondta, a meglévő, mintegy 3000 magyar exportáló cég számának növelését a külgazdasági attasék számának és a Nemzeti Kereskedőház kirendeltségeinek emelésével kívánja elérni a kormány. Az értékesítési csatornák mellett ugyanakkor fontos a megfelelő árualap megteremtése, ehhez járul hozzá, hogy a magyar ipar teljesítménye folyamatosan nőtt az elmúlt három évben - hangsúlyozta a helyettes államtitkár.

A minisztérium közölte: várakozásai szerint az év utolsó hónapjaiban a kedvező folyamatok fennmaradnak, így az idén minden eddiginél magasabb, közel 8 milliárd euró lehet a külkereskedelmi többlet.

A szaktárca közleménye szerint az utóbbi hónapokban több termékcsoportban is bővülés volt tapasztalható. A járműipar mellett a gyógyszeripar is hozzájárult az export teljesítményéhez, így egyre inkább egy egészségesebb szerkezetű növekedés figyelhető meg az áruforgalomban.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.