Három éve nem látott mértékben növelte bevételét az egyebek közt a Zara, a Pull & Bear és a Stradivarius brandek fölött rendelkező spanyol Inditex-csoport. A világ legnagyobb ruházati kiskereskedelmi cége 14,7 milliárd eurós forgalmat ért el az októberrel zárult kilenc hónapban, ez 16 százalékkal több az egy évvel korábbinál. Az adózott eredmény 20 százalékkal 2,02 milliárd euróra emelkedett – derül ki a társaság közleményéből.
Az Inditex elsősorban hazai piacának köszönheti a jó eredményt, nyilván nem függetlenül attól, hogy a spanyol gazdaság kikerült a válságból, az emberek elkezdték pótolni vásárlásaikat. (Az Inditex árbevételének mintegy ötöde származik Spanyolországból.) A fellendülés azért is figyelemre méltó, mert a Fitch Ratings egy nappal korábban adott negatív kilátást az európai kiskereskedelmi szektornak, a törékeny lakossági fogyasztásra, illetve az élesedő versenyre hivatkozva. Jók a cég pozíciói Kínában is, ahol a gazdaság lassulását inkább az olyan luxusmárkák szenvedték meg a Reuters szerint, mint a Burberry, míg a középosztálynak szóló brandek még tartják magukat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.