A BMW-csoport bízik a kelet-európai piacok bővülésében – mondta a 2015-ös évről szóló jelentés közzétételét követő kerekasztal-beszélgetésen Ian Robertson, az igazgatóság értékesítésért és marketingért felelős tagja. A régióban több olyan országot is találni, amely a következő években húzó piac lehet: ilyen például Lengyelország vagy a komoly növekedési lehetőségekkel kecsegtető Törökország, de a kisebbeken is lehet még bővíteni az ügyfélbázison és az eladásokon.
Robertson szerint a világgazdasági környezet rengeteg bizonytalansággal terhelt, ami természetesen módosíthatja a nagy autóipari cégek kilátásait is. „Az alacsony olaj- és nyersanyagárak nem tartanak örökké, mint ahogy az autópiac dinamikus bővülése sem: mi akkor lehetünk sikeresek, ha kellő gyorsasággal alkalmazkodni tudunk a körülményekhez, amihez az kell, hogy mindig fel legyünk készülve a változásokra” – hangsúlyozta.
A bajorországi gyártó az éves jelentéssel együtt mutatta be új stratégiáját is, amelynek lényege, hogy elért pozícióinak megőrzése mellett vezető szerepet vállaljon az alternatív hajtású és önvezető autók fejlesztésében. A piaci pozíciók erősítésében nagy segítséget jelenthetnek az SUV modellek, illetve a változatlanul népszerű M és M Performance széria, illetve a 7-es sorozat új modelljei is. Azt pedig, hogy az elektronikus autók fejlesztését komolyan gondolja a gyártó, jól mutatja, hogy jelenleg hét modell rendelkezik elektronikus hajtással, és a paletta bővítését tervezik. Az „i” sorozat modelljeinek eladásai egyébként tavaly látványosan megugrottak: 65,9 százalékkal, 29,5 ezerre emelkedtek.
A BMW-csoport összesen 2,247 millió járművet értékesített 2015-ben, 6,1 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Ezen belül a BMW autómárka eladásai 5,2 százalékkal, 1,905 millióra emelkedtek, míg a Minikből 12 százalékkal több fogyott. Figyelemre méltó, 10,9 százalékos bővülés mutatkozott a motorkerékpároknál, viszont a Rolls-Royce eladási darabszáma 6,8 százalékkal visszaesett 2015-ben. A csoportszintű árbevétel 14,6 százalékkal, 92,175 milliárd euróra nőtt, míg az adózott eredmény 10 százalékkal, közel 6,4 milliárd euróra emelkedett. Az autógyártó 2016-ra az árbevétel mérsékelt növekedésével számol.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.