Nem bírságolta meg a Cup Revolution műanyagpohár- (repohár) visszaváltó céget a Gazdasági Versenyhivatal. A GVH még 2022 őszén indított versenyfelügyeleti eljárást a cég ellen agresszív kereskedelmi gyakorlat és megtévesztés miatt. A vizsgálat végére a hivatal megállapította, hogy a Cup Revolution kereskedelmi gyakorlata önmagában nem volt alkalmas a nyomásgyakorlásra.
Ennek ellenére a GVH arra is rámutatott, hogy a környezetvédelmi, úgynevezett zöldállítások megtévesztők voltak, hiszen a cég a marketinganyagaiban tett állításait nem volt képes igazolni. Ilyen reklámszöveg volt például a cég részéről, hogy „a visszaváltható és mosható poharak használatával akár 80 százalékkal csökkenthető a rendezvények és vendéglátóhelyek hulladéktermelése”. A hivatal szerint ezek a kijelentések nem voltak megalapozottak.
Teljesen átalakulhat a repohárrendszer MagyarországonEgy felmérés szerint a magyar fogyasztók azért nem szeretik a repoharakat, mert átláthatatlannak tartják a különböző visszaváltási rendszereket. Az egyes szórakozóhelyek egymástól eltérő megoldást alkalmaznak a visszaváltható poharak kezelésére, ez pedig feszültséget szül. A BKIK elvégzett egy felmérést, amelyből kiderült, hogy a magyarok a pénzüket akarják visszakapni a repoharak után, és nem tokeneket. Felmerült a repohár-automaták ötlete is. |
Összességében a GVH mindössze figyelmeztette a céget, hogy ügyeljen jobban a jogsértések elkerülésére.
A Cup Revolution azért úszta meg a bírságot, mert a versenyfelügyeleti eljárás alatt együttműködő volt, és felülvizsgálta saját kereskedelmi gyakorlatát, a problémás reklámjain pedig változtatott.
Emellett a GVH figyelembe vette, hogy a cég kisvállalkozásnak minősül, korábban nem merült fel velük szemben jogsértés, illetve a kereskedelmi gyakorlata nem fokozottan védett fogyasztói kört érintett.
A GVH feltételezi, hogy a Cup Revolution a jövőben jogkövető magatartást tanúsít majd, így most beérték egy figyelmeztetéssel. Ennek részeként a cégnek felül kell vizsgálnia minden zöldreklámszövegét, illetve elő kell segítenie, hogy a fogyasztók tisztában legyenek a repoharak visszaváltási szabályaival. Ez utóbbi érdekében a vállalkozás már egy repohár-visszaváltást segítő applikációt is kifejlesztett.
A repoharak ennek ellenére továbbra is a GVH célkeresztjében maradnak, mivel a viszonteladók még élhetnek tisztességtelen gyakorlattal. A GVH elnöke már levélben fel is szólított egy fővárosi koncerthelyszínt, hogy különös figyelemmel legyen a repoharak visszaváltásáról szóló tájékoztatókkal kapcsolaban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.