A magyar agrárium a korszakváltás küszöbén áll, ahol egyedülálló agrár-adottságainkra és értékeinkre építve, korszakos jelentőségű fejlesztéseket és a tudás- és információalapú gazdálkodás széleskörű terjesztését tűzték ki célul – mondta Nagy István agrárminiszter a 79. Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár (OMÉK.) csütörtöki megnyitóján. „Figyelmünk fokozott mértékben irányul az új nemzedékekre, hiszen nélkülük nem lehet sikeres a mezőgazdaság korszakváltása. A fiatal gazdálkodóink beruházásainak támogatásán túl a jövőben a gazdaságátadás megkönnyítésére, az agrárium vonzóbbá tételére is új energiákat összpontosítunk.” – fogalmazott a miniszter.
Jakab István, az Országgyűlés alelnöke köszöntőjében elmondta: „az OMÉK az itt bemutatott termékeivel, technológiai újdonságaival és eszközeivel bizonyítja, hogy hazánk megállja a helyét a 21. század élelmiszergazdasági kihívásai közepette.” Jakab István szerint ennek egyik letéteményese, hogy hazánk megalkotta digitális agrárstratégiáját és ma már bevett gyakorlattá vált a precíziós gazdálkodás alkalmazása a földeken.
Az idei OMÉK partnerországa Marokkó, amely az elmúlt évtized agrárfejlesztéseinek köszönhetően Afrika egyik legfejlődőbb mezőgazdasága lett és ebben a szektorban foglalkoztatják a legtöbb munkaerőt. Mohammed Sadiki, a marokkói Földművelésügyi, Halászati, Vidékfejlesztési, Vízügyi és Erdészeti Minisztérium államtitkára a megnyitón felhívta a figyelmet a két ország gyümölcsöző gazdasági és kereskedelmi kapcsolataira és megtiszteltetésnek nevezte, hogy országa kiemelt partnerként vehet részt az eseményen.
Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője az OMÉK szerepéről beszélt. „Sokat kerestük az utóbbi időszakban az OMÉK helyét a hazai mezőgazdasági kiállítási, vásári piacon. Egyre inkább nőtt az ilyen jellegű rendezvények száma és ebben a változó környezetben kell megtalálnunk az OMÉK jövőjét. A hazai élelmiszergazdaság stabilan fejlődik, sokat dolgozik a Minisztérium és az AMC azon, hogy minél több külföldi célpiacra juttassuk el a magyar termékeket. Látva azonban a világgazdasági trendeket, az OMÉK jövőbeli pozíciója vásári és szakmai arca mellett egy regionális, üzleti élelmiszerexpo lehet” – emelte ki Ondré Péter.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.