Megdöbbenésének adott hangot az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) az idén márciusban indított Csat(t)lakozz! kampány eredményeivel kapcsolatban: a júliusi célzott ellenőrzés során a zsaruk – a járművekben utazókat is figyelembe véve – összesen 12 008 ember esetben állapították meg, hogy az autóban ülők nem kapcsolták be a biztonsági övet. A hatóság szerint még mindig nagyon sok sofőr gondolja úgy, hogy nem csatolja be magát, és inkább anélkül vezet. Az elmúlt hónapban 10 035 járművezető tett így.
Az akció során
„Többször felhívtuk már a közlekedők figyelmét, hogy saját maguk és utasaik érdekében használják a passzív biztonsági eszközöket, hiszen egy közlekedési balesetben az övet becsatolók túlélési esélye nagyságrendekkel magasabb a használata nélkül közlekedőkhöz képest. Ha bekötik magukat, a sérülések súlyossági foka is alacsonyabb, sőt, a sérülés el is kerülhető” – írja a Police.hu.
A hatóság kiemelte, hogy elsősorban lakott területen belül nem tartották be a szabályokat, ahol 10 610-en utaztak védelem nélkül, míg lakott területen kívül 967-en, autópályán pedig 431-en hagyták figyelmen kívül a biztonságot.
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) előzetes adatai szerint 2022-ben 14 748 személysérüléssel járó közúti baleset történt Magyarországon, 515-tel több mint 2021-ben. Lakott területen belül 9849 esetet regisztráltak, míg lakott területen kívül ez a szám 4899 volt. Autópályán 568 karambolt jegyeztek fel, a listát 146-tal az M1-es vezeti.
A 160 kilométer hosszú M1-esen tavaly átlagosan 50 168 jármű koptatta az aszfaltot, ami 13 százalékos bővülés 2021-hez képest, de még mindig elmarad némileg a 2019-es számtól. A legzsúfoltabb szakasz továbbra is a 17-es kilométerkőnél, Biatorbágy térségében található, ahol 2022-ben 82 ezres napi átlagot mértek, a kapacitáskihasználtság pedig 122 százalékos volt, ami megerősíti, hogy tényleg indokolt az M1-es régóta ígért bővítése. Ráadásul a járvány előtti év értékeit is felülmúlja a kihasználtság, amely akkor 111 százalékon állt.
A Magyar Autóklub adatbázisában június 30-cal bezárólag szerepel információ az okokról: eszerint a gyorshajtásból adódik a legtöbb baleset idén (1693), bár az elsőbbségi joggal (1644) is meggyűlik a bajuk a magyar sofőröknek. Indokként a legkevesebbszer (26) műszaki hibát állapítanak meg. A Budapestet és Pest vármegyét magába foglaló Közép-Magyarország az előzést leszámítva minden kategóriában vezet a régiók között.
Júliusig 211 ember vesztette életét közúti balesetben, a legtöbben (56) ugyancsak Közép-Magyarországon, a legkevesebben a Dél-Dunántúlon és az Észak-Alföldön (20-20) haltak meg.
A kampány során a rendőrök ellenőrizték a motorosokat is, és 69 olyan személlyel szemben intézkedtek, aki nem viselt bukósisakot.
Jönnek az első új fix traffipaxok BudapestenA főpolgármesteri hivatal sajtóosztálya a 24.hu megkeresésére közölte, hogy első lépésként a Fővárosi Önkormányzat Rendészeti Igazgatósága közbeszerzési értékhatár alatt 45 sebességmérésre alkalmas, fix telepítésű kamerát vett bérbe, amelyek felszerelésének helyszínét a technikai adottságok és a közlekedésbiztonsági veszélyek figyelembevételével lehet kijelölni. Ami a büntetéseket illeti, 408 854 alkalommal szabott ki gyorshajtásos bírságot a rendőrség 2023 első felében, ami jelentős, 40,3 százalékos növekedés 2022 első feléhez képest – derült ki a Vezess által az Országos Rendőr-főkapitányságtól (ORFK) kikért legfrissebb adatokból. Hatalmas szám ebből következően a kiszabott teljes bírságösszeg is: 11 323 191 000 forintnyi közigazgatási bírságot kaptak a bemért járművek üzemben tartói és vezetői együttesen. Ez 13 százalékos növekedés 2022 első feléhez képest. Elosztva a bő 11 milliárdot a bírságok számával, 27 695 forint jön ki az átlagos bírságösszegre egy-egy szabálytalanságnál. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.