A Geely Automobile közel megduplázta nyereségét, és 20 százalékkal növelte bevételét a harmadik negyedévben az előző év azonos időszakához képest – közölte csütörtökön a gyártó. Az ok az elektromos és hibrid járművek erős értékesítésében keresendő.
A kínai autógyártó nyeresége 92 százalékkal, 2,46 milliárd jüanra emelkedett, a bevétele pedig 60,38 milliárd jüanra nőtt az egy évvel korábbi 50,11 milliárd jüanról a szeptemberig tartó egy negyedévben.
A vállalat idén októberig 1,72 millió járművet értékesített, ami 32 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi volument, felülmúlva a piaci átlagot.
A vállalat ezekben a szegmensekben csaknem megduplázta az értékesítését a 655 ezer darabbal az év első tíz hónapjában. A Geely azonban még mindig messze van a piacvezető BYD-től, amely csak októberben félmillió hibrid és elektromos autót adott el. A Geely eladásai Kínában és külföldön egyaránt erőteljesen nőttek, köszönhetően főképp a prémium Zeekr és az olcsóbb kategóriába tartozó Galaxy modelleknek.
A cég hongkongi tőzsdén jegyzett részvényei idén 64 százalékkal emelkedtek, ami felülmúlta a Hang Seng tőzsdeindex 15 százalékos növekedését.
A Geely jó úton halad afelé, hogy teljesítse az idei évre kitűzött, 2 millió autós eladási célját, ehhez novemberben és decemberben már csak havonta átlagosan 150 ezer járművet kell leszállítania – írja a BNN Bloomberg.
A BYD és a Geely szédületes növekedésében benne van az is, hogy az állam 20 ezer jüan támogatást ad azoknak, akik a régi autójukat újra cserélik, ezenfelül pedig az önkormányzatok további anyagi ösztönzőket is nyújthatnak.
A növekedési kilátásokat némileg beárnyékolják, hogy az Európai Unió büntetővámokat vetett ki a Kínában készült elektromos járművekre, ezen belül a Geely elektromos autóira 18,8 százalékosat. A kínai autókat az Egyesült Államok és Kanada is vámokkal várja, csak éppen 100 százalékossal, valamint Törökország és Brazília is korlátozásokat vezetett be, vagy fontolgat. Meglepő, hogy a nyugati szankciók által sújtott Oroszország is az adók emelésén gondolkodik. Ott a Geely részben azért az egyik legnépszerűbb márka, mert a nyugati cégek kivonultak az orosz piacról az Ukrajna elleni agresszió miatt.
A kínai személyautó-szövetség azonban egy friss jelentésében a kínai elektromosjármű-gyártók további növekedésére számít az év végéig – írja a The Wall Street Journal.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.