Korábban a Hajdú-Bihar megyei Polgár jelezte, hogy szívesen befogadná a gyárat.
A 20,5 hektáros ipari park az önkormányzat tulajdonában van, s a képviselőtestület tagjai előzetes döntést hoztak a beruházás fogadásának ajánlattételéről, erről tájékoztatták a gazdasági minisztériumot - mondta az önkormányzati vezető.
Hozzátette: hétfőn hivatalos ülésen is megerősítik a határozatot, s valamennyi, az üggyel kapcsolatos dokumentumot az indiai cég rendelkezésére bocsátják.
Balogh Tibor elmondta: a 2003-ban létrehozott ipari parkban minden termelői infrastruktúra rendelkezésre áll. A jelenlegi terület tovább is bővíthető, akár 50 hektáros nagyságúra.
Gazda László, az Észak-Alföldi regionális Fejlesztési Tanács elnöke, a nyírbogdányi térség MSZP-s országgyűlési képviselője a bejelentkezéssel kapcsolatban az MTI-nek elmondta: ideális hely a szabolcsi település a gumiabroncsgyár létrehozásához.
Véleményét azzal támasztotta alá, hogy a térségben több gumiipari vállalkozás található jelenleg is, amelyek, köztük a francia Michelin, éppen most alakítanak klasztert.
A működő gumigyárak szakember utánpótlása közép- és felsőfokú képzéssel biztosított a megyében, ahová Oroszországból szállítják az alapanyagot a termeléshez, s így a Apollo Tyres beruházásához adott minden befektetői körülmény.
Gazda László megemlítette azt is, hogy Nyírbogdány logisztikai szempontból szintén kiválóan alkalmas helyszín. Az ipari parkja a Budapest-Nyíregyháza-Záhony vasútvonal mellett található, s 40 kilométernyire fekszik a záhonyi határállomástól, amely az európai normál és az ázsiai széles nyomtávú vasúti pályák találkozási helye, átrakócentruma.
A nyíregyházi településtől 6 kilométerre van az M3-as autópálya, ahová az új 403-as főút vezet, elkerülve minden lakott környékbeli települést.
indiai gumiipari társaság, az Apollo Tyres Ltd. csütörtökön jelentette be, hogy visszavonja a gyöngyösi, 200 millió eurós beruházás tervét, és új helyszínt keres a gumigyárnak Magyarországon vagy más európai országban.
Az indiai cég egyebek mellett azzal indokolta a gyöngyösi beruházás lemondását, hogy a zöldmezős beruházással kapcsolatos adminisztratív eljárások váratlan késedelmet szenvedtek.
A 2008 januári bejelentés szerint a gyöngyösi az Apollo Tyres első tengeren túli zöldmezős beruházása lett volna. Az indiai cég a bejelentés óta megalapította magyarországi leányvállalatát, létrehozott egy információs irodát Gyöngyösön és megindította a tervezett beruházás engedélyezési eljárásait.
A Fidesz 2008. május 30-án bejelentette, hogy népszavazást kezdeményez a gumiabroncsgyár építése ellen.
Az Apollo Tyres-t 1975-ben alapították Indiában. Mára az első számú indiai nemzetközi gumiabroncs-gyártó társasággá vált, globális összehasonlításban pedig a 16. helyet foglalja el. Négy gyártóegységet üzemeltet Indiában, kettőt Dél-Afrikában és kettőt Zimbabwéban. A társaság több mint tízezer embernek ad munkát, éves árbevétele 2008-ban meghaladta az egymilliárd dollárt. Árbevételének 12 százaléka a több mint 60 országba irányuló exportból származik. Európában évi 1,5 millió darab gumiabroncsot értékesítenek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.