Augusztus 7-től, Metropol néven találják meg az olvasók a megszokott terjesztési pontokon, a Magyarországon 10 éve jelen levő Metro napilapot. A névváltoztatás a nagykereskedelmi láncot működtető Metro International DL AG kezdeményezése alapján, a Legfelsőbb Bíróság jogerős ítélete nyomán született.
A Metropol változatlanul ugyanazzal a minőségi tartalommal várja az olvasókat, mint jogelődje. Hivatal Péter, a kiadó vezérigazgatója, a névváltás kapcsán így fogalmazott: „A metropol szó - ahogyan a metro is - a metropolisz szóból ered, utalva az olvasói célközönségre és a terjesztési területre. Magyarországon sokan még mindig a földalatti közlekedési eszköz nevére asszociáltak a Metróról, ezért már többször terveztük a névváltoztatást. Arra számítunk, hogy hirdetőink és olvasóink is hamar elfogadják és megszeretik a Metropol nevet, és a későbbiekben már nem kötik a tömegközlekedéshez vagy az azt működtető társasághoz a lapot”. Hivatal Péter hozzáfűzte: „A Legfelső Bíróság döntését maximálisan tudomásul vesszük, és eleget teszünk a döntésnek.
A vezérigazgató hangsúlyozta, a változás csak a lap elnevezését érinti, semmi másra – tartalomra, layoutra, terjesztési vagy hirdetési területre - nincs hatással. „A nemzetközi Metro lapcsoport 21 országban van jelen, és ezekben az országokban különböző nevek alatt érhető el, mivel ebben a kérdésben a helyi kiadók viszonylag szabad kezet kapnak. Korábban Metropol néven jelent meg a lap például Lengyelországban is, bár a magyar kiadó választását nem ez, hanem a piaci környezet, a lap pozícionálása befolyásolta” – mondta Hivatal Péter.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.