A beruházás azonban csak az egyik lépcsője annak az óriási fejlesztési hullámnak, amely az uniós források hatására indult a hazai fürdő- és wellnesspiacon. Az önkormányzatok többsége kitörési lehetőséget lát a gyógyvízben.
A turisztikai szakállamtitkárság júniusi adatai szerint a pályázatok 2007-es meghirdetése óta összesen 66 gyógy-idegenforgalmi és egészségturisztikai projekt megvalósításához 26 milliárd forintot igényeltek a beruházók az Új Magyarország fejlesztési terv (ÚMFT) keretében. Ez a pályázatok 12, illetve a támogatási igény 22 százalékát jelenti.
A büki gyógyfürdőt három lépcsőben fejlesztik – mondta Németh István, az üzemeltetést végző, részben a Vas megyei, részben a büki önkormányzat tulajdonában álló részvénytársaság vezérigazgatója. A wellness-szolgáltatások bővítése mellett hatékonyabb és energiatakarékosabb légtechnikai berendezéseket építenek be. A tavaly mintegy 1,4 milliárd forintos árbevételt elért cég az önerőt kötvénykibocsátással teremtette elő, a tulajdonos önkormányzatok kezességvállalása mellett.
A múlt héten jelentették be a kaposvári fürdő fejlesztését is: a több mint 2,3 milliárd forintos projekt eredményeként regionális vonzerejű, családbarát gyógy- és termálturisztikai komplexumot hoznak létre. A beruházáshoz a tulajdonos önkormányzat 750 millió forintot nyert el a ROP pályázati kiírásán, az új létesítmény a tervek szerint 2010 szeptemberében fogadhatja az első vendégeket.
Valamivel előbb, várhatóan 2009 végén nyílik meg a 80 éves hajdúszoboszlói komplexum augusztusban brüsszeli forrásokat nyert új fedett élményfürdője. Az Aqua Palace nevű beruházás az ÚMFT keretében 2,25 milliárd forint vissza nem térítendő támogatást kapott, a fennmaradó részt önkormányzati forrásból finanszírozzák – mondta lapunknak Czeglédi Gyula, a Hungarospa Hajdúszoboszlói Gyógyfürdő Zrt. vezérigazgatója. Hozzátette: az energiaracionalizálási szempontokat szem előtt tartva az élményfürdőben saját erőművet alakítanak ki.
További részletek itt olvashatók.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.